YKS sonuçlarına göre Üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrenciler kesin kayıt işlemlerini; elektronik kayıt yöntemi ile e-Devlet üzerinden ya da İbn Haldun Üniversitesi Külliyesine gelerek şahsen tamamlayabilirler.
Elektronik kayıt yöntemiyle işlemlerini gerçekleştiren öğrencilerimizin en geç 30 Eylül 2024 tarihine kadar kayıt evraklarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bizzat teslim etmeleri gerekmektedir.
Üniversitemizdeki işleyişe ilişkin önemli tarihler için akademik takvimi inceleyiniz.
Elektronik Kayıt
Elektronik kayıtlar 19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Üniversitemize ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler, üniversiteye gelmeden, e-Devlet şifreleri ile www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden üniversite kayıt işlemlerini tamamlayabilirler (Site İçi Arama kutusuna “E-Kayıt” yazıp arama tuşuna bastıktan sonra, gelen listedeki “Üniversite E-Kayıt (Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı)” bağlantısına tıklayarak hizmete ulaşabilirsiniz).
Şahsen Kayıt
Şahsen kayıt işlemleri için öğrencilerin 19-23 Ağustos 2024 tarihler arasında İbn Haldun Üniversitesi Başakşehir Külliyesine gelerek kayıt işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir. ÖSYM’nin belirlemiş olduğu tarih aralığı haricinde kayda gelen öğrencilerin kaydı yapılamaz.
Kayıt İçin Gerekli Belgeler
Önemli Bilgiler
Hazırlık Programları
Üniversitemizde tüm lisans programları için zorunlu İngilizce Hazırlık Programı ile isteğe bağlı Arapça Hazırlık Programı uygulanmaktadır.
İngilizce Hazırlık Programından muafiyeti sağlayacak yeterlik belgelerinden birini sunmayan lisans öğrencilerinin İngilizce dil seviyelerinin belirlenerek kendi seviyelerine uygun sınıflara yerleştirilmeleri için Düzey Tespit Sınavına girmeleri gerekmektedir. Başlangıç seviyesinde olduğunu düşünen öğrencilerin de Düzey Tespit Sınavını almaları zorunludur, aksi halde İngilizce Hazırlık Programına dâhil edilmezler.
İngilizce Dil Yeterlilik sınavı 2-6 Eylül 2024 haftasında gerçekleşecek olup, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından bilgilendirme yapılacaktır.
Bu sınavla ilgili ayrıntılı bilgi için Düzey Tespit Sınavı sayfasını ziyaret ediniz. Sınavla alakalı sorularınız için prep.english@ihu.edu.tr adresi aracılığı ile Yabancı Diller Yüksekokulu ile iletişime geçebilirsiniz.
Düzey Tespit Sınavı online olarak gerçekleştirilecek olup sınav bilgileri öğrencilerimize Üniversitemiz tarafından sağlanan e-posta adresleri aracılığıyla Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından iletilecektir. İngilizce hazırlıktan muaf olmanız durumunda, Arapça Hazırlık Programına dâhil olma ya da lisans programına başlama talebinizi İsteğe Bağlı Hazırlık Formunda belirtmeniz ve formu ogrenciisleri@ihu.edu.tr adresine iletmeniz gerekmektedir.
Üniversitemize kayıt yaptıran ve İngilizce hazırlıktan muaf olarak Arapça Hazırlık Programına kayıt olmak isteyen bütün öğrencilerin online Düzey Tespit Sınavını almaları gerekmektedir. Başlangıç seviyesinde olduğunu düşünen öğrencilerin de bu sınavı almaları zorunludur, aksi halde Arapça Hazırlık Programına dâhil edilmezler.
Ulaşım
Servisler
Kalkış: Halkalı Marmaray |
Varış: Üniversite |
10:00 |
10:30 |
12:00 |
12:30 |
14:00 |
14:30 |
Kalkış: Üniversite |
Varış: Halkalı Marmaray |
11:30 |
12:00 |
13:30 |
14:00 |
15:30 |
16:00 |
Kalkış: Yenibosna Koçtaş |
Metrokent |
Varış: Üniversite |
10:00 |
10:30 |
10:45 |
12:00 |
12:30 |
12:45 |
14.00 |
14:30 |
14:45 |
Kalkış: Üniversite |
Metrokent |
Varış: Yenibosna Koçtaş |
11:30 |
11:45 |
12:30 |
13:30 |
13:45 |
14:30 |
15:30 |
15:45 |
16:30 |
Toplu Taşıma ile Ulaşım
Öğrencilerimiz İbn Haldun Üniversitesi otobüs durağına aşağıda yer alan hatları kullanarak ulaşım sağlayabilirler.
78B Fenertepe Peronlar – Yenibosna Metro İstasyonu
78C Fenertepe Peronlar – Yunus Emre Mahallesi
78E Fenertepe Peronlar – Kiptaş Kayabaşı
78F Fenertepe Peronlar – Metrokent
78G Fenertepe Peronlar – Güvercintepe
78H Fenertepe Peronlar – Eminönü
78Ş Fenertepe Peronlar – Şahintepesi
78ZB Fenertepe Peronlar – Zeytinburnu Metro İstasyonu
146BA Fenertepe Peronlar – Avcılar
146F Fenertepe Peronlar – Bahçeşehir
146K Fenertepe Peronlar – Birlik Mahallesi
MK31 Fenertepe Peronlar – Kanuni Sultan Süleyman
Burslar
Tam burs kapsamında size sağlanacak olan dizüstü bilgisayarlar, derslerin başlamasından sonra yapılacak planlamayla dağıtılacaktır.
Tam burslu statüye ek olarak Prestij Bursu, Derece Bursu ya da Tercih Bursu almaya hak kazandıysanız ÖSYM’den alınacak bilgi doğrultusunda hak kazandığınız en yüksek burs tipi adınıza tanımlanacaktır.
Nakdi burs almaya hak kazanan öğrencilerin Üniversitemizin anlaşmalı olduğu Kuveyt Türk Katılım Bankasında kendilerine ait hesap açtırmaları gerekmektedir. Kuveyt Türk Katılım Bankasının herhangi bir şubesinden hesap açma işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz. Hesabınıza ait IBAN bilginizi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına e-posta yoluyla bildirmeniz halinde nakdi burs ödemeleriniz gerçekleştirilecektir.
Nakdi bursunuz, derslere kayıt olup devam şartını yerine getirdiğiniz sürece, hazırlık sınıfında geçireceğiniz 1+1 yıl ile lisans programında geçireceğiniz 4 yıl boyunca, yılda 9 ay olmak üzere, adınıza tanımlı olan hesabınıza otomatik olarak yatırılacaktır.
Nakdi burslar her ayın 15’inden sonra yatırılmakta olup ilk burs ödemeleri ders kayıtları kesinleştikten ve dersler başladıktan sonra burs almaya hak kazanan öğrencilerin belirlenmesine istinaden Eylül ve Ekim ayları için toplu olarak Ekim ayında gerçekleştirilmektedir.
Tam burs kapsamında size sağlanacak olan dizüstü bilgisayarlar, derslerin başlamasından sonra yapılacak planlamayla dağıtılacaktır. Dağıtım takvimi kesinleştiğinde öğrencilerimize Üniversitemiz tarafından sağlanan e-posta adresleri aracılığıyla bilgi verilecektir.
Bilişim Hizmetleri
Kayıt olan bütün öğrencilerimize Üniversitemiz tarafından e-posta hesabı tanımlanmaktadır. Oluşturulmuş olan hesap bilgileri ile e-posta erişiminiz dışında, kablosuz ağa ve kendiniz ile ilgili bütün sistemlere (öğrenci bilgi sistemi, kütüphane veri tabanları vb.) erişim sağlayabilirsiniz. E-posta hesabınızın kullanıcı adı ve parolası ile Üniversitede kullanacağınız diğer bütün sistemlerin kullanıcı adı ve parolası aynıdır.
E-posta hesabınız isim.soyisim@stu.ihu.edu.tr formatında tanımlanacaktır. Parola belirlemeniz aşağıdaki adresten yapabilirsiniz:
https://pass.ihu.edu.tr/
Parola değişikliği yapıldıktan sonra e-posta servisi gibi erişimler otomatik olarak açılacaktır. Değiştirilen parola, aynı zamanda kullanıcı adı ve parola ile erişim yapılan diğer alanlarda da geçerli olacaktır.
Birden fazla ismi olan öğrencilerimizin isim tercihini kayıt esnasında bildirmeleri gerekmektedir.
Örnek adres:
Adı ve Soyadı : Mehmet YILMAZ
e-posta adresi : mehmet.yilmaz@stu.ihu.edu.tr
Kullanıcı adı : mehmet.yilmaz
Yurtlar
Üniversitemizin yurtları hakkında detaylı bilgi almak isteyen öğrencilerimiz yurt@ihu.edu.tr adresine e-posta göndererek iletişime geçebilirler. Yurtlar ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.