Değerlendirme sonuçlarına göre Üniversitemiz lisansüstü programlarına kabul edilen öğrencilerin kayıtlarını bizzat İbn Haldun Üniversitesi Başakşehir Yerleşkesinde tamamlamaları gerekmektedir.
Üniversitemiz 2024-2025 Akademik Yılında da yüz yüze eğitime devam edecek olup bazı dersler uzaktan öğretim ile yürütülecektir.
Üniversitemizdeki işleyişe ilişkin önemli tarihler için akademik takvimi inceleyiniz.
Üniversitemiz lisansüstü programlara ait 2024-2025 Akademik Yılı başvuru ve kayıt tarihleri için tıklayınız.
Öğrencilerimizin kayda gelirken gereken evraklarını eksiksiz olarak hazırlayıp getirmeleri kayıt işlemlerinin sorunsuz ve hızlı bir şekilde tamamlanması açısından büyük önem taşımaktadır.
Kayıt için Gerekli Belgeler
*E-devletten alınan belgeler geçerlidir.
Adayların lisans ve yüksek lisans derecelerini aldıkları üniversitelerin YÖK tarafından tanınması gereklidir. Bu, yurt dışında öğrenim gören öğrencilerin Türkiye'deki üniversitelerde lisansüstü programlara kayıt olabilmeleri için yasal bir gerekliliktir. Adayların kayıtları ancak YÖK'ün mezun oldukları üniversiteleri tanıması halinde geçerli sayılmaktadır.
Kayıtların tamamlanmasına istinaden öğrencilerimizin adına e-posta hesabı oluşturulacaktır. Üniversiteye ait tüm duyuru ve bilgilendirmeler bu adrese yapılacağından e-posta hesaplarının sürekli olarak takip edilmesi büyük önem arz etmektedir.
Adaylarımız kayıt süreçleri ile ilgili olarak kayit@ihu.edu.tr adresine e-posta göndererek bilgi alabilirler.
Öğrencilerimiz belge taleplerini kayıt süreçleri tamamlandıktan sonra OBS aracılığıyla Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletebilirler.
Önemli Bilgiler
Yabancı Dil Yeterlilik ve Çok Dilli Eğitim
Eğitimde çok dillilik politikasını benimseyen Üniversitemizde, çok dilliliğin mezuniyet koşulu olduğu yüksek lisans ve/veya doktora programlarında öğrencilerimizin İngilizce, Türkçe ve Arapça (ya da program tarafından öngörülen başka bir yabancı dil) dillerine belirli bir seviyede hâkim olmaları gerekmektedir.
Öğrenciler dil yeterliliğine ilişkin kabul şartlarını, Enstitü tarafından hazırlık şartlı kabul verilmesi halinde, program öncesinde hazırlık eğitimi alarak, mezuniyet şartlarını ise program süresince alacakları dil derslerinde başarılı olarak karşılayabileceklerdir. Bu dillerde kabul ya da mezuniyet şartı olarak istenen seviyede dil yeterliliğine sahip olduğunu üniversite tarafından kabul edilen yabancı dil sınavları ile belgeleyen öğrenciler de yükümlülüklerini yerine getirmiş olurlar. Üniversitemiz tarafından kabul edilen yabancı dil sınavları, İngilizce için TOEFL, YDS, YÖKDİL ve PTE; Arapça için ise YDS ve YÖKDİL olup bu sınavlara ait bir sonucu bulunmayan yüksek lisans programı öğrencileri üniversitemizin düzenlediği dil yeterlilik sınavlarına da katılabilirler. Doktora programlarına kayıt için merkezi olarak düzenlenen sınavlara katılım zorunludur.
Barınma İmkanları
Üniversitemizin yurtları hakkında detaylı bilgi almak isteyen öğrencilerimiz yurt@ihu.edu.tr adresine e-posta göndererek iletişime geçebilirler. Yurtlar ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
Ulaşım
Öğrencilerimiz İbn Haldun Üniversitesi otobüs durağına aşağıda yer alan hatları kullanarak ulaşım sağlayabilirler.
78B Fenertepe Peronlar – Yenibosna Metro İstasyonu
78C Fenertepe Peronlar – Yunus Emre Mahallesi
78E Fenertepe Peronlar – Kiptaş Kayabaşı
78F Fenertepe Peronlar – Metrokent
78G Fenertepe Peronlar – Güvercintepe
78H Fenertepe Peronlar – Eminönü
78Ş Fenertepe Peronlar – Şahintepesi
78ZB Fenertepe Peronlar – Zeytinburnu Metro İstasyonu
146BA Fenertepe Peronlar – Avcılar
146F Fenertepe Peronlar – Bahçeşehir
146K Fenertepe Peronlar – Birlik Mahallesi
MK31 Fenertepe Peronlar – Kanuni Sultan Süleyman
Ödeme İşlemleri
Öğrencilerimiz üniversiteye kayıt işlemlerinin tamamlanması için evrak teslim sürecinden sonra Ziraat Bankası ya da Kuveyt Türk Katılım Bankası aracılığıyla ödeme işlemlerini gerçekleştirebilirler.
• Ücretinin tamamını nakit olarak ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından temin edecekleri öğrenci numaraları ile birlikte banka şubelerini ziyaret edebilir ya da Ziraat Bankası mobil uygulamasını kullanabilirler. Ayrıca belirtilen hesap bilgilerine havale/eft yoluyla ödeme işlemlerini gerçekleştirebilirler.
• Kredi kartı ile ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz ise https://ziraatpos.ihu.edu.tr adresini ziyaret ederek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından temin ettikleri öğrenci numaraları ile birlikte vade farksız maksimum 10 taksitli olarak ödeme işlemlerini tamamlayabilirler.*
• Kuveyt Türk Katılım Bankası Okul Taksit Sistemi (OTS) ile ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından temin edecekleri öğrenci numaraları ile birlikte herhangi bir Kuveyt Türk Katılım Bankası şubesini ziyaret edip vade farksız maksimum 10 taksitli olarak işlemlerini gerçekleştirebilirler.**
* Kredi Kartı ile taksitli ödeme seçeneği sadece Ziraat Bankası Combo Kart sahipleri içindir. Diğer bankalara ait kredi kartları için taksit seçeneği bulunmamaktadır.
** Kuveyt Türk Katılım Bankası Okul Taksit Sistemi’ni kullanacak kişinin (öğrencinin kendisi veya velisi) nüfus cüzdanı ve gelir belgesini bankaya ibraz etmesi gerekmektedir. Belirtilen 10 taksit Eylül-Haziran aylarını kapsayacak şekilde düzenlenmektedir.
Gelir Belgeleri:
• Ücretli Çalışan (SGK’lı) ise; Son aya ait maaş bordrosu,
• Emekli ise; Emekli olduğunu gösterir belge, (E-Devlet üzerinden alınabilir.)
• Vergi mükellefi ise; Vergi levhası ile son döneme ait mali tablolar.
Yapılacak işlemler ile ilgili ayrıntılı bilgi talep edilmesi durumunda İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ile maliisler@ihu.edu.tr e-posta adresi aracılığıyla iletişime geçilebilir.
Hesap Adı: İbn Haldun Üniversitesi
Kuveyt Türk Bankası, İkitelli Şubesi (0029)
IBAN No: TR73 0020 5000 0943 4169 0000 06 (TL)
Açıklama Kısmına: Öğrenci No - Yazınız
Bilişim Hizmetleri
Kayıt işlemi tamamlanan tüm öğrencilerimize Üniversitemiz tarafından e-posta hesabı tanımlanmaktadır. Oluşturulmuş olan hesap bilgileri ile e-posta erişiminin dışında, kablosuz ağa ve öğrencilik ile ilgili bütün platformlara (öğrenci bilgi sistemi, kütüphane veri tabanları vb.) erişim sağlanabilir. E-posta hesabının kullanıcı adı ve parolası ile üniversitede kullanılan diğer bütün platformların kullanıcı adı ve parolası aynıdır.
Üniversitemiz e-posta servisini Gmail üzerinden vermektedir. E-posta hesapları isim.soyisim@stu.ihu.edu.tr formatında tanımlanacaktır. Bu e-posta hesaplarının ilk şifreleri T.C. kimlik numarası olup geçicidir. Hesapların aktif edilmesi için parolaların https://pass.ihu.edu.tr/ adresi aracılığıyla değiştirilmesi gerekmektedir.
Parola değişikliği yapıldıktan sonra e-posta servisi gibi erişimler otomatik olarak açılacaktır. Değiştirilen parola aynı zamanda kullanıcı adı ve parola ile erişim yapılan diğer platformlarda da geçerli olacaktır.
Birden fazla ismi olan öğrencilerimizin isim tercihini kayıt esnasında bildirmeleri gerekmektedir.
Örnek adres:
Adı ve Soyadı : Mehmet YILMAZ
E-posta adresi : mehmet.yilmaz@stu.ihu.edu.tr
Kullanıcı adı: mehmet.yilmaz
Parolası: T.C. Kimlik Numarası
Üniversitemiz birimlerine taleplerini iletmek isteyen öğrencilerimiz kayıt süreçleri tamamlandıktan sonra Destek Talep Sistemi aracılığı ile işlemlerini gerçekleştirebilirler.
Öğrenci İşleri ile ilgili süreçlerinize ilişkin detaylı bilgiye Sıkça Sorulan Sorular alanından ulaşabilirsiniz.