Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

2019-2020 Bahar Döneminde Kullanılacak Not Sistemi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

2019-2020 Bahar Döneminde Kullanılacak Not Sistemi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

2019-2020 Bahar Döneminde Kullanılacak Not Sistemi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

1- S/U not sistemi nedir?

S/U (Satisfactory/Unsatisfactory-Başarılı/Başarısız) not sistemi, ortalamaya katılmayan dersler için kullanılan bir not sistemidir. Bu sistemde, öğrenciler, başarılı oldukları dersler için S (Satisfactory-Başarılı) notu, başarısız oldukları dersler için ise U (Unsatisfactory-Başarısız) notu alırlar. Bu notlar, öğrencilerin ortalamasına herhangi bir şekilde etki etmez ancak S notu alınan derslerin AKTS kredisi kazanılmış olur.

2- S/U notları transkriptimde görünecek mi?

Evet, bu notlar da transkriptte görünür.

3- S/U notu dönem ortalamamı veya genel not ortalamamı nasıl etkileyecek?

S/U notlarının dönem ortalamasına veya genel not ortalamasına herhangi bir etkisi bulunmaz. Böylelikle öğrenciler genel not ortalamasının altında bir not ile geçtikleri derslerini S notuna dönüştürürlerse genel not ortalamaları aşağıya düşmeyecektir. Başarısız olunan derslerin U notuna dönüştürülmesi de, U notu genel not ortalamasına katılmadığından, not ortalamasını yükseltecektir.

4- U notuna dönüştürdüğüm derslerimi daha sonra tekrar etmem gerekiyor mu?

U notu alınan zorunlu derslerin daha sonraki bir dönemde tekrarlanması gerekir. U notu alınan ders seçmeli ise, yerine aynı ders alınabileceği gibi, gruptaki başka bir seçmeli ders alınarak U notu alınan ders yerine saydırılabilir.

5- Kimler S/U notu talebinde bulunabilir?

Sadece lisans programlarında öğrenim gören öğrenciler ders notlarını S ya da U olarak değiştirmek için talepte bulunabilirler. Hazırlık sınıfı ya da lisansüstü öğrencilerinin başvuru hakkı bulunmamaktadır.

6- Her ders için S/U notu talebinde bulunabilir miyim? Bunun için herhangi bir koşul var mı?

2019-2020 Akademik yılı Bahar döneminde kayıtlı olduğunuz başarılı veya başarısız tüm dersleriniz için, ders sayısı kısıtlaması olmaksızın, not değişiklik talebinde bulunabilirsiniz. Başvurular için herhangi bir koşul aranmaz, tek şart lisans öğrencisi olmaktır.

7- Not değişiklik talebimi nasıl ileteceğim? Ne zamana kadar başvuru yapabilirim?

Not değişiklik talepleri, 2019-2020 Akademik yılı bahar dönemi harf notları ilan edildikten sonra, öğrencinin başvuru formunu e-posta aracılığıyla Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına göndermesiyle yapılır.

Başvurular 8-22 Haziran 2020 tarihleri arasında, ogrenciisleri@ihu.edu.tr adresinden alınacaktır. Son başvuru gününden sonra gelen talepler işleme alınmaz.

8- Başvuru formuna nereden ulaşabilirim?

Başvuru formuna, buradan ulaşabilirsiniz.

9- Öğrenci talebiyle S/U notuna dönüştürülen bir ders, tekrar harf notuna dönüştürülebilir mi?

Öğrencinin başvuru süresi içinde yeni bir talepte bulunması halinde ilgili dersin notu eski harf notuna dönüştürülebilir, fakat öğrenciye üçüncü bir not değişikliği başvurusu yapma hakkı tanınmaz.