Sıkça Sorulan Sorular

ÜNİVERSİTEYE KAYIT

*İbn Haldun Üniversitesi’ne kayıt olmak için neler gereklidir?

Ülkemizdeki tüm üniversiteler gibi İbn Haldun Üniversitesi de lisans programlarına ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından düzenlenen sınavlar ve yapılan yerleştirme ile öğrenci kabul etmektedir. ÖSYM tarafından İbn Haldun Üniversitesi’ne yerleştirilen öğrencilerin üniversiteye kayıtları hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Üniversiteye yeni kayıtlar YKS kılavuzunda ilan edilen tarihler arasında, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır. Belgelerinde tahrifat bulunanlar ile belgelerindeki eksikliği süresi içinde gideremeyenlerin kayıtları yapılmaz; yapılmış ise iptal edilir.

 

*Yeni kayıt tarihlerini nereden öğrenebilirim?

Yeni kayıt tarihlerini, Üniversitemizin internet sayfasından; ÖSYM internet sayfasında yer alan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzundan; Öğrenci Yerleştirme Belgenizden öğrenebilirsiniz.

 

*Üniversitenizde ön kayıt işlemi var mıdır?

Üniversitemizde ön kayıt işlemi bulunmamaktadır.

 

*Kayıt için hangi evrakları getirmeliyim?

  1. Lise diplomasının ya da geçici mezuniyet belgesinin aslı
  2. YKS sonuç belgesi (Belge üzerinde “sonuç belgesi kontrol kodu” bulunmalıdır.)
  3. Nüfus cüzdanı aslı
  4. Son 6 ay içinde çekilmiş 4 adet vesikalık fotoğraf
  5. Tercih bursu alacak öğrenciler için YKS tercih listesi
  6. Askerlik Durum Belgesi

Askerlik Durum Belgesinin Askerlik Şubesinden alınması, askerliğini yapmış adayların Terhis Belgesi ibraz etmeleri beklenir. Ancak kayıt hakkı kazanan tüm erkek adayların askerlik durumları, YÖKSİS aracılığıyla kontrol edilir. Sadece hakkında “askerlik şubesine başvurması gerekir” kaydı bulunan adaylardan askerlik durum belgesi ibraz etmeleri istenir.

 

*Üniversitede hangi bölümler bulunuyor? Detaylı bilgi alabilir miyim?

İbn Haldun Üniversitesi fakülte ve bölümleri hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

 

*İbn Haldun Üniversitesi kontenjanlarını ve Puan türlerini nereden öğrenebilirim?

Lisans programlarımıza öğrenci kabulü üniversitemiz tarafından önerilen ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanan kontenjanlar dâhilinde yapılır.

Üniversitemiz web sayfasında ve ilgili yıldaki Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu yayınlandığında görebilirsiniz.

Üniversitemiz lisans programlarının kontenjan, puan türü ve başarı sırası bilgilerine ulaşmak için tıklayınız.

 

*İbn Haldun Üniversitesi’nin eğitim dili nedir?

İbn Haldun Üniversitesi’nin eğitim dili ağırlıklı olarak İngilizcedir.

 

*İbn Haldun Üniversitesi’nde özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul edilen herhangi bir bölüm var mıdır?

Üniversitemizde özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul edilmemektedir.

 

*İbn Haldun Üniversitesine ek kontenjan ile kayıt yaptırabilir miyim?

Evet yaptırabilirsiniz. İlk yerleştirme sonrasında ek kontenjanlarla ilgili bilgileri ÖSYM tarafından yayınlanan Ek Yerleştirme Kılavuzu’ndan takip edebilirsiniz. Ayrıca Üniversitemiz web sayfasında ilgili yıl için ilan edilen ek yerleştirme kontenjanları yer almaktadır.

 

*Üniversitenizde önlisans programları var mı?

Üniversitemizde önlisans düzeyinde program bulunmamaktadır.

 

*İbn Haldun Üniversitesi’ne ÖSYM’nin yapacağı yerleştirme dışında kayıt olabilmem mümkün mü?

Üniversitemizin lisans programlarına öğrenci kabulü ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Ancak uluslararası öğrencilerin kabulü, Üniversitemiz tarafından belirlenmiş ve YÖK tarafından onaylanmış kriterler doğrultusunda Uluslararası Ofis Daire Başkanlığımız tarafından yürütülmektedir.

 

*Üniversiteye kayıt işlemlerimi belirtilen süre içinde yaptıramazsam ne olur?

Belirtilen tarihler arasında kaydınızı yaptırmazsanız, kayıt hakkınızdan vazgeçmiş sayılırsınız.

 

*Eksik evrakla kayıt yaptırabilir miyim?

Eksik evrakla kesinlikle kayıt yapılmaz. Kayıt işleminin tamamlanması için kayıt evraklarının süresi içinde ve eksiksiz teslim edilmesi gerekir. Lütfen evraklarınızı zamanında ve eksiksiz olarak tamamlayıp, teslim etmeye özen gösteriniz.

 

*Yeni kayıt işlemlerini herkes kendisi mi yaptırmak zorunda?

Üniversitemize kayıt için teslim edilecek  evraklarınızı kendiniz veya noterden vekâlet vereceğiniz bir yakınınız teslim edebilir. Ancak zorunlu hazırlık sınıfı uygulamamız bulunduğundan ders kayıt haftasından önce mutlaka Üniversiteye şahsen gelip İngilizce Seviye Belirleme ve Yeterlilik Sınavına katılmanız gerekmektedir.

 

BELGELER

*Öğrenci Belgesi ve transkripti nasıl alabilirim?

Öğrenci belgesini e-devlet üzerinden veya Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından, transkripti ise yalnızca Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından temin edebilirsiniz.

 

*Kimlik kartımı kaybettim, ne yapmam gerekir?

Öğrenci kimlik kartınızı kaybettiyseniz ya da herhangi bir nedenle değiştirmek istiyorsanız, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinde formlar sayfasında yer alan “Öğrenci Kimlik Kartı Kayıp Beyan Formu”nu doldurup Mali İşler Ofisine form ile birlikte giderek yeni kart ücretini ödeyiniz.  Mali İşler Ofisinin onayını aldıktan sonra formu Öğrenci İşleri Ofisine teslim ediniz. Bu işlemi tamamladıktan sonra yeni kartınız hazırlanacak ve teslim almanız için tarafınıza bilgilendirme yapılacaktır.

 

*Adres ve telefon bilgilerim değişti, nereye bildirmeliyim?

Adres ve telefon bilgileriniz değiştiğinde, değişiklikleri @ibnhaldun.edu.tr uzantılı e-mail hesabınızdan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ( ogrenciisleri@ihu.edu.tr ) bildirebilirsiniz.

 

*Kimlik bilgilerimde (ad, soyad, TC/Yabancı uyruklu kimlik no vb.) değişiklik oldu ne yapmalıyım?

Kimlik bilgilerinizde var olan değişikliği gösteren doküman ve dilekçe ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na müracaatta bulunmanız gerekmektedir.

 

*Üniversiteye yeni başlayacağım, İstanbul kartımı nasıl çıkartabilirim?

Üniversiteye YKS ile kayıt yapan öğrencilerimizin İstanbulkart – Öğrenci kartları, herhangi bir başvuruya veya dilekçeye gerek kalmadan BELBİM tarafından hazırlanır. Dağıtımı kayıtta veya daha sonrasında Öğrenci İşleri tarafından gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrenci kimlik kartıyla veya öğrenci belgesiyle BELBİM’e bireysel başvuru yapılmalıdır.

 

ASKERLİK İŞLEMLERİ

*Üniversitenizde askerlik işlemleri nasıl yapılır?

Askerlik sevk tehir işlemleri 1111 Sayılı Askerlik Kanununa göre yapılır. Lisans öğrencilerinin askerlik işlemleri Milli Savunma Bakanlığı tarafından YÖKSİS veritabanından otomatik çekilerek yapılmaktadır. . Mezuniyet, kendi isteği ile kayıt sildirme, başarısızlık nedeniyle ilişik kesilme nedenleri ile öğrenciliğin sona ermesi durumunda, en geç iki ay içinde askerlik tecili sonlandırma işlemi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Asker Alma Bölge Başkanlıklarına bildirilir.

Yapılacak olan askerlik sevk tehiri işlemi, öğrencilik statüsü (süresi) için geçerlidir. Herhangi bir nedenle üniversite ile ilişik kesilmesi durumunda (mezuniyet, kayıt sildirme, kayıt yenilememe) ilgili Askerealma Bölge başkanlığına bildirim yapılarak sevk tehirinin iptal edilmesi sağlanır.

 

* Askerlik nedeniyle kayıt dondurulabilir mi?

Milli Savunma Bakanlığı’nın Asker Alma Yönergesi gereğince, askerliğe celbi çıkan öğrencilerin dilekçeyle birimine başvurmaları durumunda askerliklerinin bitimini takip eden yarıyılın sonuna kadar kayıtları dondurulmaktadır.

 

BURSLAR

*İbn Haldun Üniversitesi’ndeki burs ve indirim içerikleri nelerdir?

  • Burs, üniversiteye giriş sınavı sonucuna göre YKS kılavuzunda yer alan burslu kontenjanlara ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrencilere verilir ve öğrenim ücretinin tamamından muafiyeti kapsar.
  • %75 indirim, üniversiteye giriş sınavı sonucuna göre YKS kılavuzunda yer alan indirimli kontenjanlara yerleştirilen öğrencilere verilir ve öğrenim ücretinin dörtte üçünü kapsar.
  • %50 indirim, üniversiteye giriş sınavı sonucuna göre YKS kılavuzunda yer alan indirimli kontenjanlara yerleştirilen öğrencilere verilir ve öğrenim ücretinin yarısını kapsar.
  • %25 indirim, Üniversiteye giriş sınavı sonucuna göre YKS kılavuzunda yer alan indirimli kontenjanlara yerleştirilen öğrencilere verilir ve öğrenim ücretinin dörtte birini kapsar.

 

*Daha önce herhangi bir lisans programından mezun olan öğrenciler hangi olanaklardan faydalanabilir?

Tüm kontenjanlarımız burslu/indirimli olduğu için daha önceden bir lisans programından mezun olan öğrenciler de yerleştiği kontenjanın bursu/indirimi dahilinde öğrenim ücretinden muaf tutulur. Ancak diğer ayrıcalıklardan faydalanamazlar.

 

*İbn Haldun Üniversitesinin diğer ayrıcalıkları nelerdir?

Üniversiteye kayıt yaptıran tüm öğrencilere derslere kayıt olup devam ettikleri takdirde; üniversitede öğrenime başladıkları ilk yarıyılda, öğrenimleri süresince kullanabilecekleri ve mezuniyetlerinde kendilerine hediye edilecek bir dizüstü bilgisayar verilir. Ayrıca bütün burslu öğrencilere Üniversite tarafından belirlenecek şartlarda ücretsiz yurt imkânı sağlanır. Yurda kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin, Üniversitenin anlaşmalı olduğu yurtların şartlarını kabul etmeleri gerekir. Yurt imkânından faydalanabilmek için öğrencinin her yarıyılda derslere kayıt olarak devam etmesi şarttır. Devamsızlık sebebiyle yurt hakkını kaybeden öğrenciler daha sonraki yarıyıllarda da yurda kayıt yaptıramazlar.

 

*İbn Haldun yerleşme özel bursu nedir?

Her programa 1., 2. ve 3. sırada yerleşen öğrencilere hazırlıkta 2, lisansta 4 yıl süresince, yılda 9 ay boyunca ödenecek nakit burstur. 2018-2019 Akademik yılında bu bursun tutarları; 1. sırada yerleşen öğrenciye 1.500 TL, 2. sırada yerleşen öğrenciye 1.250 TL, 3. sırada yerleşen öğrenciye 1.000 TL olarak belirlenmiştir.

 

*Tercih bursu nedir?

İlk 3 tercihinden birisine ya da ilk 7 tercihinin tümüne Üniversitemizin programlarını yazan ve yerleşen her öğrenciye hazırlıkta 2, lisansta 4 yıl süresince, yılda 9 ay boyunca ödenecek nakit burstur.  2018-2019 Akademik yılında bu bursun tutarı 1.000 TL olarak belirlenmiştir.

 

*Derece bursu nedir?

Üniversiteye yerleşen öğrencilerden 2018 YKS puanları ile Türkiye genelinde aşağıda belirtilen sıralamalara sahip olanlara; hazırlıkta 2, lisansta 4 yıl süresince, yılda 9 ay boyunca ödenecek nakit burstur. 2018-2019 Akademik yılında bu bursun tutarları sırasıyla 1.500 TL, 1.250 TL ve 1.000 TL olarak belirlenmiştir.

  • Hukuk, İslami İlimler, Karşılaştırmalı Edebiyat, Medya ve İletişim, Psikoloji ve Tarih Lisans Programları için ilk 1.000, ilk 2.000 ve ilk 3.000,
  • İktisat, İşletme ve Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programları için ilk 2.500, ilk 5.000 ve ilk 10.000,
  • Felsefe, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Sosyoloji Lisans Programları için ilk 5.000, ilk 10.000 ve ilk 15.000.

 

*İbn Haldun Üniversitesi’ndeki bursumdan ne kadar süre faydalanabilirim?

Burslar kapsamında yapılan nakit ödemeler karşılıksız olup öğrenci derslere kayıt olarak devam ettiği ve disiplin cezası almadığı takdirde yılda 9 ay boyunca olmak üzere, İngilizce Hazırlık Programında 1+1 yıl, lisans programında ise 4 yıl süresince kesintisiz devam eder.

  • Bu süreler Çift Anadal Programına devam eden öğrenciler için 2, Yandal Programına devam eden öğrenciler için 1 yarıyıl daha uzatılır.
  • Belirtilen süreler içerisinde herhangi bir akademik başarısızlık sebebiyle burs kaybı söz konusu değildir.
  • Toplam bursluluk süresini dolduran öğrenciler ücretli öğrenciye dönüşürler.

 

*Hangi durumlarda bursum kesilir?

Burslar aşağıdaki durumlarda kesilir:

  • Bir veya iki yarıyıl uzaklaştırma cezası alan öğrencinin bu cezasının yerine getirilmesi süresince tüm bursları kesilir.
  • Üniversite’den çıkarma cezası verilen öğrenciye –daha sonra herhangi bir şekilde Üniversite’ye devam hakkı kazansa bile– burs verilmez.
  • İngilizce Hazırlık Programı dâhil olmak üzere, kayıt yenilemeyen veya kayıt yenilediği halde derslere devam etmediği için başarısız olan öğrencilerin Üniversiteye girişte başarı durumlarına göre aldıkları burs ya da indirimlerin dışında kalan bursları ilgili kur/yarıyıl için başarısız ilan edildikleri aydan itibaren dondurulur. Devamsızlık nedeniyle bursu dondurulan öğrenci, kayıt yaptırıp derslere katılmaya başlayacağı kur/yarıyıldan itibaren burs almaya başlar.

Devam takibi hazırlıkta kur, lisansta yarıyıl bazlı yapılır. Öğrenciler, hazırlıkta her kurda seviyelerine uygun dersi, lisans programında ise her yarıyılda en az normal ders yüklerini almaları ve tüm derslerine devam etmeleri koşuluyla burs almaya devam ederler. Ders yükü veya derslere devam koşullarını sağlamayan öğrencilerin bursu dondurulur.

 

KAYIT YENİLEME – DERSLERE DEVAM

*Kayıt yenileme nedir, kayıt yenilemek için ne yapmalıyım?

Kayıt yenileme, her akademik dönemin başında ilgili dönem ücretini ödedikten sonra ders kayıtları için belirlenmiş olan tarihlerde öğrenci bilgi sistemi üzerinden  ders kayıtlarını gerçekleştirmektir. Hazırlık sınıfları için de her modülün başında kayıt yenileme işlemini öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapmak gerekmektedir. Burslu öğrencilerin kaydını yenilemesi için derslere kayıt olması yeterlidir.

 

*Derslere devam zorunluluğum var mı?

İbn Haldun Üniversitesi’nde hazırlık sınıfı derslerinde %90, lisans derslerinde %80, yüksek lisans derslerinde ise %70 oranında devam mecburiyeti vardır. Derslere devamı, belirtilen oranların altında olan öğrenciler devamsızlıktan kalırlar. Devamsızlıktan kalınan dersler transkriptte IA (Incomplate Attendance-Devamsız) notu ile gösterilir. Bu durumdaki öğrenciler dönem sounu sınavlarına alınmazlar, varsa burs ödemeleri derslere devam şartını sağlayıncaya kadar kesilir.

 

*Raporlu olduğumdan derslere bir süre devam edemedim. Devamsızlıkla ilgili sorun yaşamak istemiyorum. Raporumu nereye ibraz etmeliyim?

Hazırlık sınıfında okuyan öğrenciler raporlarını Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü sekreterliğine, lisans öğrencileri bağlı bulundukları fakültenin sekreterliğine ve lisansüstü öğrencileri bağlı bulundukları enstitü sekreterliklerine teslim edebilirler.

 

DERS KAYITLARI

*Ders kaydını ne zaman ve nasıl yapabilirim?

Ders kayıt işlemleri lisans ve lisansüstü  öğrencileri için her yarıyıl başında, hazırlık sınıfları için ise her modül başında akademik takvimde ilan edilen tarihlerde öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapılmaktadır. Ders kayıtları ile ilgili ayrıntılı bilgi öğrencilere e-posta yolu ile ulaştırılmaktadır.

 

*Hazırlık sınıfındayken lisans dersi alabilir miyim?

İngilizce Hazırlık sınıfında herhangi bir lisans dersi alabilmeniz mümkün değildir.

 

*Ders kayıt işlemlerinden sonra danışman onayı almak zorunda mıyım?

Ders kayıtlarınızın kesinleşmesi için danışman onay işleminin tamamlanmış olması şarttır. Aksi halde ders kayıt işlemleriniz geçersiz sayılacaktır.

 

*Ders kayıt süresi içinde kaydımı tamamlayamadım, ne yapmalıyım?

Ders kayıtlarınızı ders kayıt dönemi içerisinde tamamlayamadıysanız, ders ekleme-bırakma döneminde kayıt işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

 

*Kayıt olduğum bir dersi bir başkasıyla değiştirmek istiyorum ancak kayıt dönemi sona erdi, ne yapabilirim?

Ders kayıt dönemi içerisinde kayıt işlemini tamamladığınız dersleri, ders ekleme-bırakma döneminde değiştirebilirsiniz. Bu dönemde istediğiniz dersleri bırakıp yerine başka dersler almanız mümkündür.

 

*Ders kaydımı ders kayıtlarının son günü saat 17.00’ye kadar yapamadım. Bu nedenle ekle-bırak döneminde yapacağım. Ders kaydımı yapamamış olmam burs durumumu etkiler mi?

Ders kaydınızı belirtilen süre aralığında gerçekleştirmemeniz durumunda varolan nakdi bursunuz aktif olmayacaktır. Ekle-bırak döneminde ders kaydınızı gerçekleştirdiğinizde bursunuz aktif hale gelecektir.

 

*Ders kayıtlarımı tamamlayamadım, ders ekleme-bırakma süresi de geçti. Derslere kayıt olamayacak mıyım?

Mazeretinizi ve almak istediğiniz dersleri belirttiğiniz danışman onaylı bir dilekçe ile, en geç derslerin başlamasını takip eden dördüncü haftanın son işgününe kadar, fakülteniz/enstitünüz sekreterliğine başvuruda bulunabilirsiniz. Mazeretiniz kabul görür ve Fakülte/Enstitü Yönetim Kurulu ders kayıtlarınızın yapılması yönünde karar verirse, ders kayıt işlemleriniz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından gerçekleştirilir.

 

*Ders kayıt süresi içinde kayıtlarımı yaptım ancak danışman onayı almadım. Şu anda öğrenci bilgi sisteminde derslerimi göremiyorum. Ne yapmalıyım?

Danışman onayları ders kayıtlarının ayrılmaz bir parçasıdır. Danışman onayı alınmayan derslerin kayıtları geçersizdir ve kaydı kesinleşmemiş dersler sistemde gözükmez. Ders ekleme-bırakma dönemi içinde kayıt işlemlerini yinelemeniz gerekmektedir. Ders ekleme-bırakma dönemi geçtiyse derslere kayıt olabilmek için fakültenize/enstitünüze başvurmalısınız.

 

*Ders kayıt işlemlerimi süresi içinde tamamladım, danışman onayını da aldım. Ancak derslerimi öğrenci bilgi sisteminde göremiyorum. Ne yapabilirim?

Derslerinizi öğrenci bilgi sisteminde göremiyor olmanız sistemsel bir sorun olduğunu gösterebilir. Bu durumda “ogrenciisleri@ihu.edu.tr” adresine e-mail ile bilgi verirseniz, gerekli kontroller en kısa zamanda yapılarak size bilgi verilecektir.

 

*Danışmanım ders programımı reddetti, ne yapmalıyım?

Programınız danışmanınız tarafından reddedildiğinde, sistem derslerinizde değişiklik yapmanıza izin verecektir. Gerekli değişiklikleri yaptıktan sonra, ders listenizi tekrar danışman onayına göndermeniz gerekmektedir. Ders kayıt sistemi kapandıktan sonra programı reddedilen öğrenciler için ders kayıt sistemi bir gün daha açılacak olup, belirtilen süre içerisinde ders kayıtlarının ve onay işlemlerinin tamamlanması gerekmektedir.

 

*Derslerimi seçtim, danışman onayına da gönderdim. Şimdi bir dersi değiştirmek istiyorum, kaydı yapıp danışman onayına gönderdiğim için herhangi bir değişiklik yapamıyorum. Ne yapmalıyım?

Ders kayıtlarınızı gerçekleştirip danışman onayına gönderdikten sonra, sistem danışmanınız işlem yapıncaya kadar programınızda değişiklik yapmanıza izin vermeyecektir. Danışmanınızla görüşüp programınızı reddetmesini isteyebilirsiniz. Programınız reddedildiğinde istediğiniz değişiklikleri yapıp derslerinizi tekrar danışman onayına gönderebilirsiniz. Eğer danışmanınız programınızı onayladıktan sonra derslerinizi değiştirmek istiyorsanız, yine danışmanınızla görüşüp onay işlemini geri almasını istemelisiniz. Onay geri alındıktan sonraki süreç normal ders kaydı şeklinde işleyecektir.

 

*Ders kaydımı yaptım fakat hala danışmanımın onaylayıp onaylamadığına dair öğrenci bilgi sisteminde bir güncelleme göremedim. Danışmanıma e-mail attım fakat cevap alamadım. Ne yapmalıyım?

Ders kayıtları sürecinde, danışman onayının da alınarak ders kaydının tamamlanması öğrencilerin sorumluluğundadır. Ders kayıt süresi içerisinde danışmanınıza ulaşıp ders programınızla ilgili görüşünü alarak onay işleminin tamamlandığından emin olmalısınız. E-mail ile bilgi alamadığınız durumlarda fakülte sekreterliği ile iletişime geçerek danışmanınıza ulaşma konusunda yardım isteyebilirsiniz.

 

*TOEFL‘dan geçer not aldım, şimdi ne yapmalıyım?

TOEFL sonucunuz belirlenen puana eşit veya daha yüksek ise Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü’ne başvurabilirsiniz. Kabul edilmesi halinde, dilerseniz Arapça Hazırlık Programına kayıt olmak için form  doldurabilirsiniz. Yabancı Diller Yüksekokulu’ndan İngilizce Hazırlıktan başarılı olduğunuz bilgisi ve isteğe bağlı Arapça Hazırlık tercihiniz Öğrenci İşleri’ne iletildiğinde sistem üzerinde gerekli güncellemeler yapılacaktır. Bu aşamadan sonra, varsa ödeme işlemlerini tamamlamanız ve ders kayıt döneminde öğrenci bilgi sistemi üzerinden ders kayıt işlemlerini gerçekleştirmeniz gerekir.

 

*TOEFL sonuçları açıklandığında ders kayıt dönemi bitmiş ve hatta dersler başlamış olacak. Bu durumda lisans derslerine kayıt olabilir miyim?

TOEFL’dan başarılı olduğunuza dair bilginin Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü’nden ders ekleme-bırakma dönemi içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na ulaşması halinde gerekli işlemler yapılacak olup ders kayıtlarınızı bu dönem içerisinde tamamlayabileceksiniz.

Ders ekleme-bırakma döneminden sonra ulaşan TOEFL sonuçlarında, lisansa başlayabilmek için en geç derslerin başlamasını takip eden dördüncü haftanın son işgününe kadar fakültenize başvurmalısınız. Fakülte Yönetim Kurulu lisansa başlamanızı uygun görür ve alacağınız dersleri onaylarsa, ders kayıtlarınız Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından gerçekleştirilecektir.

 

*Almak istediğim dersler çakışıyor, buna rağmen derse kayıt olmam mümkün mü?

Çakışan derslere birlikte kayıt olmanız mümkün değildir.

 

*Almak istediğim dersin kontenjanı dolmuş, ne yapabilirim?

Açılan derslerin kontenjanları ilgili fakülteler/enstitüler tarafından belirlenmekte olup, kapasite artırım kararı da derslik kapasitesi ve ders hocasının görüşü doğrultusunda fakülteler/enstitüler tarafından verilmektedir. Bir dersin kontenjanının artırılması ile ilgili taleplerinizi fakülte/enstitü sekreterliklerine bildirmeniz gerekir.

 

*Ders planlarına nereden ulaşabilirim?

Ders planları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinde Ders Planları sayfasında yayınlanmakta olup ders içeriklerine de ilgili derslere verilmiş olan bağlantılar aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

 

*Üst dönemlerden ders alabilir miyim, yoksa yalnızca ilgili yarıyıldaki derslere kayıt olmama mı izin veriliyor?

Danışmanınız onayladığı takdirde üst dönemlerden önkoşulu bulunmayan derslere kayıt olabilirsiniz. Ancak lisans eğitiminin 4. yarıyıl sonu itibarıyla GNO’su 1,80’in altında kalan öğrenciler GNO’larını yükseltebilmek için öncelikle başarısız oldukları veya C’den düşük not aldıkları dersleri tekrarlar veya hiç almadıkları alt yarıyıl derslerini alırlar.

 

*Ders programlarına nereden ulaşabilirim?

Ders programları her yarıyıl başında, akademik takvimde ‘’Ders Programının İlanı’’ için belirtilen tarihlerde, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinde Ders Programları sayfasında yayınlanır.

 

*Sınav programlarına nereden ulaşabilirim?

Sınav programları her yarıyıl sonunda, akademik takvimde ‘’Dönem Sonu Sınavlarının İlanı’’ için belirtilen tarihlerde, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinde Sınav Programları sayfasında yayınlanır.

 

*Bölüm seçmeli, Fakülte Seçmeli ve Genel Seçmeli dersler arasındaki fark nedir?

Bölüm seçmeli dersler bölümünüzün kendi koduyla açtığı dersler, Fakülte Seçmeli dersler kendi fakültenizdeki diğer bölümlerin açtıkları dersler, Genel Seçmeli dersler ise fakülteniz dışındaki diğer fakültelerin açtıkları derslerdir. Bu dersleri ders planınızda belirtildiği sayıda almanız gerekmektedir.

 

*En fazla kaç AKTS’lik ders seçebilirim?

Birinci sınıfa yeni başlayan ve intibak işlemi olmayan öğrenciler 32 AKTS’lik ders alma hakkına sahiptirler. Üçüncü yarıyılın başından itibaren, danışman onayı almak şartıyla, GNO’su 2,00 ile 3,00 arasında olan öğrenciler normal kredi yükü üzerine fazladan azami 6 AKTS’lik, GNO’su 3,00’ı aşanlar ise fazladan azami 12 AKTS’lik ders alabilir.

 

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ ÜZERİNDEN DERS KAYIT İŞLEMLERİ

*ogr.umran.ihu.edu.tr/adresine girdim ancak şifremi kabul etmiyor. Ne yapmalıyım?

Eğer şifrenizi unuttuysanız Öğrenci İşlerine bizzat gelerek ya da üniversitemiz tarafından sağlanan e-mail adresiniz ile ogrenciisleri@ihu.edu.tr mail atarak şifre sıfırlama talebinde bulunabilirsiniz.

 

*Arama ekranında X dersini seçemiyorum/göremiyorum. Neden olabilir?

Eğer bir dersin ön koşulu varsa o koşulu sağlamadan seçmek istediğiniz dersi sistemde seçemezsiniz.

Dönemlik AKTS sınırına ulaştıysanız fazladan ders seçemezsiniz.

Daha önce alıp başardığınız ve tekrarlayamayacağınız dersleri arama ekranında bulamamanız da normaldir.

Ayrıca en az 5. döneminizde iseniz ve ortalamanız 1,80’in altındaysa 3. ve 4. Sınıf dersleri arama ekranınıza gelmeyecektir. Çünkü öncelikle ortalamanızı yükseltebilmek için daha önce hiç almadığınız ya da notu C’nin altında olan derslerinizi almanız gerekir.

Bu durumlardan hiç biri size uymuyorsa, hata mesajını belirttiğiniz bir e-maili ogrenciisleri@ihu.edu.tr adresine gönderirseniz, sorun en kısa zamanda çözülerek tarafınıza bilgi verilecektir.

 

*Öğrenci bilgi sistemi üzerindeki haftalık ders programımdaki dersler, web sitesinde ilan edilenden faklı. Ne yapabilirim?

Sistemsel bir problem yaşıyor olabilirsiniz. Durumu ogrenciisleri@ihu.edu.tr adresine bildirebilirsiniz.

 

DERS SAYDIRMA – DERSLERDEN MUAFİYET

*Daha önce alıp kaldığım bir seçmeli ders yerine başka bir seçmeli ders alabilir miyim?

Aynı yarıyıl içerisinde alınan derslerden biri, düşük not veya başarısızlıkla sonuçlanan bir başkası yerine sayılamaz. Daha önceki yarıyıllarda aldığı bir seçmeli dersi tekrarlamak isteyen öğrenci, aynı seçmeli ders grubundan olmak şartıyla, hangi dersi daha önce aldığı hangi ders yerine saydırmak istediğini ders kaydı sırasında belirtmelidir. Aksi halde daha önce başarısız olunan dersin ortalamaya etkisi devam edecektir.

 

*Daha önce başka bir üniversitede öğrenim görürken aldığım dersleri İbn Haldun Üniversitesi’ndeki programda saydırabilir miyim?

Saydırabilirsiniz ancak hangi derslerden muaf tutulacağınız ilgili fakülte/enstitü yönetim kurulu kararına bağlıdır. Muafiyet işlemleriniz için fakültenize/enstitünüze başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

 

*Derslerden muafiyet nedir, bir dersten nasıl muaf olabilirim?

Bir dersten muaf olmak isteyen öğrenciler için ilgili fakülte tarafından muafiyet sınavı düzenlenebilir. Bu sınavı başaran öğrenciler dersten muaf tutulur. Muaf olunan dersler ortalamaya katılmaz ancak toplam AKTS ye katılır.

 

*Muafiyet sınavları ile ilgili ayrıntılı bilgi verebilir misiniz?

Muafiyet sınavları dönem başlamadan önce fakülteler tarafından düzenlenir ve öğrencilere duyurulur. Sınava katılmak isteyen öğrencilerin başvuruları alınır ve ilan edilen tarihte sınav yapılır. Sınav sonuçları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na iletildiğinde başarılı olan öğrenciler ilgili dersten muaf tutulur ve dersi almaları gerekmez. Sınavların içeriği ve tarihleri ile ilgili bilgi almak için, ilgili fakülte sekreterlikleri ile iletişime geçebilirsiniz.

 

*Değişim programı ile gittiğim üniversitede aldığım dersleri İbn Haldun Üniversitesi’nde saydırmak için ne yapmalıyım?

Değişim Programları kapsamında ders almak üzere başka bir üniversiteye giderken fakültenize/enstitünüze başvurup karar alınmasını sağlamanız gerektiği gibi döndüğünüzde de derslerinizin saydırılması için aldığınız dersleri gösteren transkriptiniz ile birlikte fakültenize/enstitünüze başvurmanız gerekmektedir.

 

DERSTEN ÇEKİLME

*Dersten çekilme nedir, bir dersten nasıl çekilebilirim?

Ders ekleme-bırakma dönemi bittikten sonra kayıt olduğunuz bir dersi almaktan vazgeçerseniz dersten çekilebilirsiniz.

Dersten çekilme işlemleri  öğrenci bilgi sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir. Akademik takvimde belirtilen dersten çekilme başvuruları için son gün tarihine kadar sistem üzerinden işleminizi gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Dersten çekilme işleminizin kesinleşmesi için danışman onay işleminin tamamlanmış olması şarttır. Aksi halde dersten çekilme işleminiz tamamlanamayacaktır. Lisans programlarında bir öğrenci ilk iki yarıyıldan sonra toplam en fazla 6 dersten çekilebilir, lisansüstü programlarda ise bu sayı 3’tür.

 

*Çekildiğim ders transkriptimde gözükür mü?

Çekildiğiniz ders, transkriptinizde ilgili dönem dersleri arasında yer alır ve W (Withdrawal-Dersten Çekilme) notu ile gösterilir. W notu ortalamaya katılmaz, yalnızca ilgili dönemde dersten çekildiğinizi belirtir.

 

*Çekildiğim dersleri tekrar almak zorunda mıyım?

Çekildiğiniz ders zorunlu dersiniz ise mezun olabilmek için aynı dersi alıp başarmak zorundasınız. Seçmeli bir dersten çekildiyseniz, bu ders yerine aynı gruptaki başka bir dersi alarak başarılı olmanız halinde aynı dersi tekrarlamanız gerekmez.

 

NOTLAR

*Ders notlarımı nereden görebilirim?

Dönem sonunda verilen ders notlarınızı Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden size ait kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaparak görebilirsiniz.

 

*Harf notlarının açılımlarını ve not skalasını nereden görebilirim?

Harf notlarının açılımı ve not skalası aşağıdaki gibidir.

Başarı Notu

Letter Grade

Katsayı

Weight

Lisans
Bachelor’s Degree
Yüksek Lisans
Master’s Degree

Doktora
Doctor’s Degree

A+

4,0 Başarılı
Succesful
Başarılı
 Succesful

Başarılı
Succesful

A

4,0 Başarılı
Succesful
Başarılı
Succesful

Başarılı
Succesful

A-

3,7 Başarılı
Succesful
Başarılı
Succesful

Başarılı
Succesful

B+

3,3 Başarılı
Succesful
Başarılı
Succesful

Başarılı
Succesful

B

3,0 Başarılı
Succesful
Başarılı
Succesful

Başarılı
Succesful

B-

2,7 Başarılı
Succesful
Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

C+

2,3 Başarılı
Succesful
Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

C

2,0 Başarılı
Succesful
Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

C-

1,7 Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

D+

1,3 Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

D

1,0 Şartlı Başarılı
Conditionally Succesful

F

0,0 Başarısız
Unsuccessful
Başarısız
Unsuccessful

Başarısız
Unsuccessful

IA

0,0 Devamsız Başarısız
Unsuccessful due to Incomplete Attendance
Devamsız Başarısız
Unsuccessful due to Incomplete Attendance

Devamsız Başarısız
Unsuccessful due to Incomplete Attendance

CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir,

E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz,

LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir,

NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler F’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür,

I: Yarıyıl içinde başarılı olduğu halde hastalık veya geçerli başka bir nedenle ders için gerekli şartları tamamlayamayan öğrencilere geçici olarak verilen nottur. Öğrenci, notların teslimi tarihinden itibaren iki hafta içinde eksikliklerini tamamlarsa başarı notuna, tamamlayamazsa F’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür.

R: Tekrar edilen dersleri gösterir,

S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir,

U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir,

W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.

 

*YNO ve GNO nedir, nasıl hesaplanır?

YNO (Yarıyıl Not Ortalaması) ilgili yarıyılda aldığınız derslerin ortalamasıdır. GNO (Genel Not Ortalaması) ise aldığınız tüm derslerin ortalamasıdır. Her bir dersten kazandığınız AKTS’nin, aldığınız notun ağırlığıyla çarpılarak elde edilen sayıların toplamının, kazandığınız toplam AKTS’ye bölünmesiyle hesaplanır.

 

*Sınav sonucuma nasıl itiraz edebilirim?

Öğrenci sınav sonuçlarının ilanını izleyen üç iş günü içerisinde dersin öğretim elemanına başvurarak sınav kağıdının yeniden incelenmesini isteyebilir. İlgili öğretim elemanı sınav kağıdını tekrar inceleyerek itirazı en geç üç iş günü içinde değerlendirir ve sonucu bildirir. Öğrenci sonuca tekrar itiraz etmek isterse, takip eden beş iş günü içerisinde itiraz dilekçesi ile ilgili dekanlığa/enstitü müdürlüğüne başvurabilir. Başvuru dekanlık/enstitü müdürlüğü gözetiminde yedi iş günü içerisinde sonuçlandırılır ve ilgililere yazılı olarak bildirilir. Süresinden sonra yapılan itirazlar kabul edilmez. İlan edilen notlarda yapılacak değişiklik ilgili fakülte/enstitü yönetim kurulunun onayına bağlıdır.

 

*Raporlu olduğum için sınava giremedim. Mazeret sınavına girmek için ne yapmalıyım?

Yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenci, sınava girememe yahut çalışmaya katılamama gerekçesini/mazeretini bildiren bir dilekçeyi sınav tarihini izleyen beş iş günü içerisinde ilgili dekanlığa/enstitü müdürlüğüne iletir. Sağlıkla ilgili mazereti varsa ilgili dekanlığın/enstitü müdürlüğünün onayladığı sağlık raporunu, başka bir özrü varsa bunu kanıtlayan belgeyi dilekçesine eklemek zorundadır. Mazeretleri ilgili FYK/EYK tarafından kabul edilen öğrenciler için, belirlenen ve ilan edilen tarihte mazeret sınavı yapılır. Mazereti kabul edilmeyen veya mazeret sınavına girmeyen öğrencinin notu sıfır olarak alınır.

 

*Kredi yükü nedir?

Bir öğrencinin her yarıyıldaki normal kredi yükü, o öğrencinin kayıtlı bulunduğu programın ders planında yarıyıl başına düşen AKTS kredisi kadardır.

 

*Kredi yükümü ne zaman arttırabilirim? / Ne zaman normal kredi yükümden fazla ders alabilirim?

Üçüncü yarıyılın başından itibaren, danışman onayı almak şartıyla, GNO’su 2,00 ile 3,00 arasında olan öğrenciler normal kredi yükü üzerine fazladan azami 6 AKTS’lik, GNO’su 3,00’ı aşanlar ise fazladan azami 12 AKTS’lik ders alabilir. Belirtilen durumlar dışında normal kredi yükünden fazla ders alabilmek için Fakülte Yönetim Kurulu Kararı gerekir.

 

*Kaçıncı sınıfta olduğum bilgisi neye göre belirleniyor?

Kazandığı toplam AKTS sayısı 60’ın altında olan öğrenciler birinci sınıf, 60 ile 119 arasında olanlar ikinci sınıf, 120 ile 179 arasında olanlar üçüncü sınıf, 180 ve üzerinde olanlar ise dördüncü sınıf öğrencisi olarak tanımlanırlar. Öğrencinin sınıfının belirlenmesinde başarılı ve muaf olduğu derslerin toplam AKTS değeri dikkate alınır. Not ortalaması dikkate alınmaz.

 

*Şartlı başarılı ne demektir?

C-, D+ ve D notları şartlı başarılı notlardır. Genel not ortalamanızın 2,00’nin üzerinde olması durumunda ilgili derslerden geçmiş sayılırsınız. Ancak GNO’nuz 2,00’ın altında ise bu dersleri tekrar ederek ortalamanızı yükseltmeniz gerekir. Yani bu notların geçer not olmasının şartı ortalamanızın 2,00’ın üzerinde olmasıdır.

 

*Sınamalı Öğrenci ne demektir?

Herhangi bir yarıyıl sonunda GNO’su 2,00’ın altında olan öğrenciler sınamalı öğrenci sayılır. Sınamalı öğrenciler normal kredi yükünün üzerinde ders alamaz.

 

*Sınamalı Öğrenciler üst yarıyıl derslerini nasıl alabilir?

Sınamalı öğrencilerden lisans eğitiminin dördüncü yarıyılı sonu itibariyle GNO su 1,80’in altında olanlar öncelikle GNO’larını yükseltmek için başarısız oldukları veya C’nin altında not aldıkları dersleri tekrarlar veya hiç almadıkları alt dönem derslerini alırlar.

 

YAZ OKULU (ÖĞRETİMİ)

*Yaz okulu uygulaması hakkında bilgi alabilir miyim? Yazın ders almak zorunda mıyım?

Yaz okulu, aldıkları derslerden başarısız olan veya not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrencilere tanınan bir imkandır. Yaz okulu, öğrencilere ilgili mevzuat hükümleriyle belirlenen sürede mezun olabilmeyi sağlar, başarılı öğrencilere ise daha kısa sürede mezun olma imkanı verir. Ayrıca çift anadal programına kayıtlı öğrencilerin bu programı yürütmelerinde kolaylık sağlar. Yaz okulunda ders almak zorunlu değildir.

 

*Yaz okulu kaç hafta sürer?

Yaz öğretiminin süresi en az yedi haftadır.

 

*Yaz okulunda aldığım derslerin kredisi normal dönemlerdekilerden farklı mı?

Yaz okulunda derslerin kredisi ders planlarında belirtildiği gibidir.

 

*Yaz okulundaki ders saatleri normal dönemdeki ders saatleriyle aynı mı?

Yaz okulunda derslerin haftalık ders saati sayısı normal öğrenimdeki haftalık ders saati sayısının iki katıdır.

 

*Yaz okulunda en fazla kaç AKTS’lik ders alabilirim?

Yaz öğretiminde öğrenci üç dersi geçmemek üzere en fazla 24 AKTS’lik ders alabilir.

 

*Sınamalı öğrenciler yaz okulunda ders alabilir mi?

Sınamalı öğrenciler alt yarıyıllardan daha önce almadıkları veya alıp da başaramadıkları dersler öncelikli olmak üzere ilgili mevzuat hükümlerine göre ders alabilir.

 

*Yaz okulundaki derslere geç kayıt yaptırabilir miyim?

Yaz öğretiminde geç kayıt süresi derslerin başladığı haftadır. Bu süre içinde öğrenciler ders ekleme ve bırakma yapabilirler.

 

*Yaz okulunda İbn Haldun Üniversitesi’nde açılmayan bir dersi farklı bir üniversiteden alabilir miyim?

Öğrenciler, yaz öğretiminde kaydoldukları halde açılamayan dersleri, eşdeğerliği, dili ve kredi yükü göz önünde bulundurularak, ilgili yönetim kurulunun izniyle diğer üniversitelerden alabilir.

 

*Yaz okulunda farklı bir üniversiteden aldığım dersler transkriptimde nasıl görünecek?

Yaz öğretiminde diğer üniversitelerden ders alan öğrencilerin başarı notları, ilgili yönetim kurulu tarafından değerlendirilir. Başarı notunun lisansta en az (C), yüksek lisans ve doktorada en az (B) olması gerekir. Bu notların altındaki başarı notları (F) olarak değerlendirilir.

 

*İbn Haldun Üniversitesi öğrencisi değilim. Üniversitenizde yaz okulunda ders alabilir miyim? Alabiliyor isem, üniversitenizden yaz okulunda aldığım dersleri ve notları gösteren bir belge verilir mi?

Yaz öğretimine diğer üniversitelerin öğrencileri de özel öğrenci olarak katılabilir. Bu öğrencilere, yaz öğretimi sonunda aldıkları derslerdeki başarı durumlarını gösteren bir belge verilir. Bu öğrenciler, Üniversite öğrencilerine tanınan öğrencilik haklarından yararlanamaz.

 

*Yaz okulunda aldığım dersler transkriptimde nasıl görünecek?

Yaz öğretiminde alınan notlar not çizelgesinde yaz dönemi başlığı altında gösterilir, yaz dönemine ait not ortalaması yarıyıl not ortalaması (YNO) olarak hesaplanır ve genel not ortalaması (GNO)’ya dâhil edilir.

 

*Yaz okulunda devam zorunluluğu var mı?

Güz ve bahar dönemlerinde olduğu gibi yaz öğretiminde de ders ve uygulamalara lisans programlarında en az %80, lisansüstü programlarında en az %70 oranında, (İHP)’de en az %90 oranında devam zorunluluğu vardır.

 

*Yaz okulunda devamsızlıktan kalmadan aldığım bir derse devam etmek zorunda mıyım?

Yaz öğretiminde, derslere devam zorunludur. Tekrarlanan bir dersin devam koşulu yerine getirilmiş olsa bile, bu durum devam zorunluluğunu ortadan kaldırmaz.

 

*Yaz okulunda açılacak dersleri nereden öğrenebilirim?

Yaz okulunda açılacak dersler ve ders programları ders kayıtlarından önce üniversitemiz Öğrenci İşleri web sayfasında duyurulur.

 

*Yaz okulu ücretleri neye göre belirleniyor? Burslu öğrenciler de yaz okulu ücreti ödüyor mu?

Yaz öğretiminde öğrencilerin kredi başına ödeyecekleri ücret Mütevelli Heyet tarafından belirlenir ve duyurulur. Hazırlık Programlarında, başlangıç (Elementary) düzeyinde başlamış, kayıt yaptırarak öğrenimine devam etmiş ve bütün kurları başarı ile tamamlamış olan öğrencilerden birinci yılın sonunda yaz öğretimi ücreti alınmaz.

 

*Yaz okulunda aldığım dersten çekilmem halinde ödediğim ücreti geri alabilirmiyim?

Derslerin başlamasını takip eden ilk iki hafta içinde dersten çekilen öğrenciye o ders için ödemekle yükümlü olduğu ücretin % 25’i kesilerek ödediği ücretten geriye kalan tutar iade edilir.

 

*Yaz okulunda kaldığım bir dersin açılmasını istiyorum. Başvuru yapmam dersin açılması için yeterli olur mu?

Yaz öğretimi programlarında yer alan derslerin açılabilmesi için, gerekli öğrenci sayıları; İngilizce hazırlık ve lisans programlarında en az on, lisansüstü programlarında en az üç kişidir.

Ancak fakülte/enstitü yönetim kurulunun gerekçeli teklifi ve Üniversite Yönetim Kurulu kararı ile açılması ilan edilmiş olan derslerin bazıları lisans programlarında en az yedi, lisansüstü programlarında ise en az iki öğrenci ile açılabilir. Öğrenci sayısı İngilizce hazırlık programında on beş kişiyi, lisansta otuz kişiyi aşmadıkça yeni şube açılmaz.

 

KAYIT DONDURMA (İZİNLİ SAYILMA)/KAYIT SİLDİRME İŞLEMLERİ

*Herhangi bir nedenle kaydımı dondurabilir miyim?

İzin almak isteyen öğrenciler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesindeki formlar sayfasından “İzin Talep Formu”nu indirip doldurarak mazeretin oluşumundan itibaren en geç onbeş iş günü içinde, ilgili dekanlığa/enstitü müdürlüğüne başvururlar.

 

*En fazla ne kadar kayıt dondurabilirim?

Kayıt dondurma talebinde bulunan öğrencinin haklı ve geçerli nedenlere uygun olarak mazeretini kanıtlaması ve talebinin ilgili fakülte/enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edilmesi kaydıyla; lisans öğrencileri en fazla 4 yarıyıl, lisansüstü öğrencileri ise en fazla 3 yarıyıl izin alabilir.

 

*İzinli olduğum süre öğrenim süreme sayılır mı?

İzinli geçen süreler öğrenim sürelerine sayılmaz.

 

*Kayıt dondurmak için ne zaman başvurmalıyım?

İzin isteği derslerin başlamasını izleyen dördüncü haftanın son iş gününe kadar yapılmalıdır. Zorunlu haller dışında bu dönemden sonra yapılan izin başvuruları kabul edilmez.

 

*Kayıt dondurduğum döneme ait bursumu alabilir miyim?

Öğrenciler izinli sayıldıkları süre içerisinde üniversite tarafından verilen burs imkânları da dondurulmuş olur.

 

*Kayıt dondurduğumda ödediğim ücreti geri alabilecek miyim?

Öğrencinin izinli sayılacağı her dönem için lisans programlarında yıllık program ücretinin lisansüstü programlarında ise toplam program ücretinin %5’i tahsil edilir.

Öğrencinin herhangi bir sağlık kurumundan alınan sağlık raporu ile belgelenmiş sağlık sorunlarının bulunması, daimi ikametgâhının bulunduğu yörenin tabii afete uğradığının, yörenin en büyük mülki amiri tarafından verilecek bir belge ile belgelendirilmesi, eşinin veya birinci derecede yakınlarının acil hastalığı halinde bakacak başka kimsesinin bulunmadığının belgelendirilmesi, öğrencinin askerlik tecil hakkını kaybetmesi ya da tecil kararının kaldırılarak askere alınması öğrencinin gözaltına alınması veya tutukluluk hali, yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre öğrencinin yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almasını gerektirmeyen mahkûmiyet halinin olması, öğrencinin doğum izni talep etmesi ve ilgili yönetim kurulunun haklı ve geçerli kabul edeceği diğer nedenlerin ortaya çıkması halinde izinli sayılan öğrenciden ücret talep edilmez.

*Kaydımı nasıl sildirebilirim?

Üniversiteden ilişiğini kesmek isteyen öğrenci, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesindeki formlar sayfasından “İlişik Kesme Formu”nu indirerek doldurup formda belirtilen birimlerden onay imzalarını aldıktan sonra formu fakülte/enstitü sekreterliğine teslim eder. Alınacak FYK/EYK kararının Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilmesinin ardından öğrencinin kayıt silme işlemi tamamlanır.

 

*Üniversite hangi durumlarda kaydımı siler?

Azami öğrenim süresini dolduran, Lisansüstü Yönetmelikte belirtilen akademik yükümlülüklerini süresi içinde tamamlayamayan ve 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre Üniversiteden çıkartılma cezası verilenlerin Üniversiteden kaydı silinir.

 

*Azami Öğrenim Süreleri nelerdir?

  • Öğretim dili kısmen veya tamamen yabancı dilde olan programlarda uygulanan zorunlu hazırlık programının azami öğrenim süresi iki yıldır.
  • Lisans programının süresi, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yenileyip yenilemediğine bakılmaksızın azami yedi yıldır. (Ayrıntılı bilgi için Lisans Yönetmeliği Madde 33’ü inceleyiniz.)
  • Tezli yüksek lisans programının süresi, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yenileyip yenilemediğine bakılmaksızın azami altı yarıyıldır. (Ayrıntılı bilgi için Lisansüstü Yönetmeliği Madde 26’yı inceleyiniz.)
  • Tezsiz yüksek lisans programının süresi, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yenileyip yenilemediğine bakılmaksızın azami üç yarıyıldır. (Ayrıntılı bilgi için Lisansüstü Yönetmeliği Madde 30’u inceleyiniz.)
  • Doktora programının azami tamamlama süresi, bilimsel hazırlık hariç, ilgili müfredat derslerinin verildiği dönemden itibaren, kayıt yenilenip yenilenmediğine bakılmaksızın tezli yüksek lisans ve lisans derecesi ile kabul edilenler için sırasıyla on iki yarıyıl ve on dört yarıyıldır. (Ayrıntılı bilgi için Lisansüstü Yönetmeliği Madde 35’i inceleyiniz.)

 

*Okul ile ilişiğimi kestiğimde ödediğim ücreti geri alabilecek miyim?

Ders ekleme-bırakma döneminin son gününe kadar Üniversiteden ayrılma başvurusu yapan öğrenciden yarıyıl ücreti talep edilmez. Ders ekleme-bırakma süresinin bitiminden sonra ilişik kesme başvurusu yapan lisans öğrencilerinden ödemesi gereken yarıyıl ücretinin %25’i, lisansüstü öğrencilerinden ödemesi gereken yarıyıl ücretinin tamamı tahsil edilir.

Öğrencinin ödediği yarıyıl ücreti fazlalığının, ilgili mevzuat hükümleri dahilinde, kendisine iade edilebilmesi için, öğrencinin Üniversiteye karşı herhangi bir borcunun bulunmaması ve kullanımına tahsisli teçhizatı hasarsız olarak geri vermesi gerekir.

 

ÇİFT ANADAL/ YANDAL

*Çift anadal programı nedir?

Çift anadal programının amacı; kayıtlı olduğu lisans programını üstün başarıyla yürüten öğrencinin, aynı zamanda ikinci bir programda lisans diploması almak üzere öğrenim görmesini sağlamaktır.

 

*Çift anadal programına herkes başvurabilir mi? Başarı koşulu nedir?

Öğrenci ikinci anadal diploma programına, anadal diploma programının en erken üçüncü, en geç beşinci yarıyılının başında başvurabilir.

Anadal diploma programındaki genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,72 olan ve anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralamasının en üst %20’sinde bulunan öğrenciler ikinci anadal diploma programına başvurabilir.

Anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 4,00 üzerinden 2,72 olan ancak anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralamasının en üst %20’sinde yer almayan öğrenciler; Üniversiteye yerleştikleri yıldaki çift anadal yapılacak programın taban puanına sahip olmak şartıyla başvurabilirler.

Çift anadal diploma programına başvurabilmesi için öğrencinin o yarıyıla kadar anadal diploma programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması gerekir.

 

*Çift anadal programına hangi yarıyıllarda başvurabilirim?

Öğrenci ikinci anadal diploma programına, anadal diploma programının en erken üçüncü, en geç beşinci yarıyılının başında başvurabilir.

 

*Çift anadal başvurusunu nasıl yapabilirim?

ÇAP başvuruları akademik takvimde ilan edilen tarihlerde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na yapılır.

 

*Çift anadal için fakültelerin belirlemiş olduğu kontenjan bilgisine nereden ulaşabilirim?

Hangi fakülteye hangi kontenjanın ayrıldığı Fakülte Kurulu’nun kararı ve Senato’nun onayı ile belirlenerek en geç akademik takvimde belirtilen tarihte web sitesinde ilan edilir.

 

*Çift anadal lisans programı için ayrıca ücret ödemem gerekir mi?

Çift anadal için ayrıca ücret ödemeniz gerekmemektedir.

 

*Çift anadal programını zamanında bitirmediğim takdirde ne olmaktadır?

Anadal diploma programından mezuniyet hakkını elde eden ancak çift anadal diploma programını bitiremeyen öğrencilerin bursluluk durumları en fazla iki yarıyıl daha devam eder. Toplam bursluluk süresini dolduran öğrenciler ücretli öğrenciye dönüşürler.

 

*Çift anadal programından kayıt silme işlemleri nasıl olmaktadır?

Öğrenci çift anadal programını her zaman kendi isteği ile bırakabilir. Çift anadal programından iki yarıyıl üst üste ders almayan öğrencinin bu programından kaydı silinir. Genel not ortalaması ikinci kez 2,50‘nin altına inen öğrencinin ikinci anadal programından kaydı silinir.

 

*Yandal programı nedir?

Yandal programının amacı; kayıtlı olduğu lisans programını üstün başarıyla yürüten öğrencinin, aynı zamanda ikinci bir programda yandal sertifikası almak üzere öğrenim görmesini sağlamaktır.

 

*Yandal programının başvuru koşulları nelerdir?

Yandal programına, başvurduğu yarıyıla kadar kendi lisans programında almış olduğu tüm kredili dersleri başarıyla tamamlamış olan öğrenciler başvurabilir.

Öğrencinin başvuru sırasında anadal programındaki genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekir.

 

*Yandal programına hangi yarıyıllarda başvurabilirim?

Öğrenci ikinci anadal diploma programına, anadal diploma programının en erken üçüncü, en geç altıncı yarıyılının başında başvurabilir.

 

*Yandal başvurusunu nasıl yapabilirim?

Yandal başvuruları, akademik takvimde ilan edilen tarihlerde, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na yapılır.

 

*Yandal için fakültelerin belirlemiş olduğu kontenjan bilgisine nereden ulaşabilirim?

Hangi fakülteye hangi kontenjanın ayrıldığı Fakülte Yönetim Kurulu’nun kararı ile belirlenerek en geç akademik takvimde belirtilen tarihte web sitesinde ilan edilir.

 

*Yandal programı için ayrıca ücret ödemem gerekir mi?

Yandal için ayrıca ücret ödemeniz gerekmemektedir.

 

*Yandal programını zamanında bitirmediğim takdirde ne olmaktadır?

Anadal diploma programından mezuniyet hakkını elde eden ancak yandal programını bitiremeyen öğrencilerin bursluluk durumları en fazla bir yarıyıl daha devam eder. Toplam bursluluk süresini dolduran öğrenciler ücretli öğrenciye dönüşürler.

 

*Yandal programından kayıt silme işlemleri nasıl olmaktadır?

Öğrenci Yandal programını her zaman kendi isteği ile bırakabilir. Yandal programından iki yarıyıl üst üste ders almayan öğrencinin bu programından kaydı silinir. Anadal programındaki not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,29 şartını sağlayamayan öğrencinin Yandal programından kaydı silinir.

 

*Yandal / çift anadal lisans programındaki başarısızlık, kayıtlı olunan ana lisans programındaki başarımı etkiler mi?

Çift anadal ve Yandal programından başarısız olmak, anadal programındaki başarıyı ve mezuniyeti etkilememektedir.

 

*Yandal veya çift anadal programından mezun olan öğrenciler hangi belgeleri alırlar?

Yandal programından mezun olanlar “Yandal Sertifikası”, çift anadal programından mezun olanlar ise “Lisans Diploması” alırlar.

 

*Yandal / Çift anadal lisans programı anadal lisans programından önce bitirilirse, diploma alınabilir mi?

Anadal lisans programını bitirmeden yandal veya çift anadal programı bitirilmiş sayılmaz. Bu durumdaki öğrencilere yandal veya çift anadal ile ilgili hiçbir belge verilmez.

 

KURUM İÇİ, KURUMLARARASI VE MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI (EK MADDE 1) İLE YATAY GEÇİŞ

*Üniversite içinde bir bölümden başka bir bölüme yatay geçiş yapabilir miyim?

Üniversite içinde herhangi bir bölüm için kurumiçi veya merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçiş hakkından yararlanabilirsiniz. Üniversitemizde yatay geçişler İbn Haldun Üniversitesi Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Yönergesi hükümlerince gerçekleştirilmektedir.

 

*Kurum içi yatay geçiş koşulları nelerdir?

Diploma programları arası yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için öğrencinin, kayıtlı bulunduğu programda bitirdiği dönemlere ait GNO’ sunun 4,00 üzerinden en az 3,00 olması ve üçüncü yarıyıl için 48, dördüncü yarıyıl için 72, beşinci yarıyıl için 96 AKTS’ nin kazanılmış olması şarttır.

 

*Kurum içi yatay geçiş yaptığımda bursum kesilir mi?

Öğrenci, kurum içi yatay geçiş yoluyla başka bir programa kayıt olsa da Üniversiteye girişte kazandığı burs hakkı devam eder.

 

*Kurumlararası yatay geçişlerde burslar nasıl belirlenir?

Kabul edilen öğrencinin ücret ve bursluluk durumu ilgili yönetim kurulu kararı ve Rektörlük onayı ile belirlenir.

 

*Kurum içi yatay geçiş için fakültelerin belirlemiş olduğu kontenjan bilgisine nereden ulaşabilirim?

Üniversitemiz web sayfasından kontenjan bilgilerine ulaşabilirsiniz.

 

*Kurumlararası yatay geçiş başvuru koşullarını nasıl öğrenebilirim?

Kurumlararası yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirdiği dönemlere ait GNO’ sunun 100 üzerinden en az 76,66 (4,00 üzerinden en az 3,00) olması şarttır. Yüzlük veya dörtlük sisteme göre elde edilen başarı notlarının birbirine dönüştürülmesinde, YÖK Yürütme Kurulu’nca belirlenen dönüştürme tabloları kullanılır. Ayrıntılı bilgi için Yatay Geçiş Yönergesini inceleyebilirsiniz.

 

*Başvuru tarihlerini ve kontenjanları nasıl öğrenebilirim?

Başvuru detayları için üniversitemiz web sayfasından duyuruları takip ediniz.

 

*Hazırlık sınıfında yatay geçiş yapılabilir mi?

Yatay geçiş için lisans öğreniminin en erken 3., en geç 5. yarıyılının başında müracaat etmeniz gerekmektedir. Ancak Merkezi Yerleştirme Puanınız ile Ek Madde 1 kapsamında hazırlık sınıfı da dahil tüm sınıflara yatay geçiş başvurusunda bulunma hakkınız mevcuttur. Bunun için sınava girdiğiniz yılda aldığınız puanın geçmek istediğiniz programın o yılki taban puanının üzerinde olması gerekmektedir.

 

*Hazırlık Programı olmayan bir bölümden, hazırlık programı olan bir bölüme yatay geçiş yapabilir miyim?

Geçiş yapılabilir ancak tamamen veya kısmen yabancı dille eğitim veren programlara yatay geçiş için, Üniversite’nin yapacağı yabancı dil yeterlilik sınavından başarılı olmak ya da belirleyeceği asgari puanın ulusal yahut uluslararası düzeyde geçerli yabancı dil sınavlarından alındığını başvuru sırasında belgelemek şarttır.

 

*Başka bir üniversitede aldığım dersleri İbn Haldun Üniversitesi‘nde saydırabilir miyim, tekrar almak zorunda mıyım?

Daha önce başka bir üniversitede aldığınız dersleri, ilgili Fakülte/Enstitü Yönetim Kurulu’nun eşdeğer olarak kabul etmesi durumunda tekrar almanız gerekmez.

 

*Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş başvuru koşullarını nasıl öğrenebilirim?

Öğrencinin kayıt yaptırdığı yıldaki merkezi yerleştirme puanı, geçmek istediği diploma programının taban puanının altında kalmadığı takdirde, öğrenci hazırlık sınıfı da dâhil olmak üzere tüm sınıflara yatay geçiş başvurusu yapabilir. Yatay geçiş kontenjanları ve esasları YÖK Yürütme Kurulu tarafından tespit edilmiştir. Başvurular ilgili yönetim kurullarınca, belirlenen usul ve esaslar uyarınca değerlendirilerek yatay geçişler kabul edilir. Başvurunun kontenjanı aştığı durumlarda merkezi yerleştirme puanı en yüksek olan adaydan başlanıp sıralanarak kontenjan kadar adayın yatay geçişi kabul edilir. Ayrıntılı bilgi için Yatay Geçiş Yönergesini inceleyebilirsiniz.

 

*Yatay geçişler azami öğrenim süresi nasıl belirlenir?

Eğitim gördüğü programdan farklı bir programa ya da ders intibakları sonrası geçtiği aynı programın düşük sınıfına  yatay geçiş yapan öğrencinin azami süresi, programın azami süresinden kabul edildiği sınıf çıkarılarak hesaplanır.

 

DİKEY GEÇİŞ

*Dikey geçiş sınavı nedir?

İki yıllık bir ön lisans programından bir lisans programına geçişe Dikey Geçiş adı verilir. Her yıl hangi meslek yüksekokulu ve açık öğretim ön lisans mezunlarının hangi lisans programlarına Dikey Geçiş için başvurabilecekleri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından hazırlanan kılavuzda yer alır. Başvuru koşullarını sağlayan adaylar yapmış oldukları tercihler doğrultusunda ve aldıkları puana göre ÖSYM tarafından bir lisans programına yerleştirilir. Dikey Geçiş Kılavuzu, ÖSYM’nin web sayfasında yayınlanmaktadır.

 

*Dikey Geçiş ile İbn Haldun Üniversitesi’nde öğrenim görmek mümkün mü?

Üniversitemizde eğitim-öğretim 2017-2018 Akademik yılında başladığından Dikey Geçiş başvurusu alınmamaktadır.

 

ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER

*İbn Haldun Üniversitesine uluslararası öğrenci kabulü nasıl yapılır?

Üniversitemize kayıt yaptırmak isteyen uluslararası öğrencilerden herhangi bir YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) sonucu istenilmez ancak öğrencilerin sunabileceği sınav sonuçları başarı değerlendirmesine alınır. Başvuru dönemi bittikten sonra başarı durumları ve İngilizce seviyelerine göre sıralanır. Bu sıralamanın ardından en başarılı bulunan öğrenciler başvurdukları programların hocalarının da bulunduğu bir heyet huzurunda mülakata alınırlar.

 

*Uluslararası öğrencilere verilen burslar nelerdir?

Uluslararası öğrenciler mülakat sonrası %50 ya da %75 indirimli veya burslu olarak kabul alabilirler. Mülakat sonrası kendileri için belirlenen indirim/burs türünü kabul eden öğrenciler kayıt yaptırabilirler.

 

*Uluslararası öğrencilerin kayıt süreci nasıl gerçekleşir?

Uluslararası öğrenciler kabul sürecinden sonra yasal yollarla Türkiye’ye gelerek kayıt için gerekli olan tüm evraklarının asılları ve İngilizce veya Türkçe çevirileri ile kayıt sürecini gerçekleştirir.

 

*Uluslararası öğrencilerin İbn Haldun Üniversitesi kayıt işlemleri için hangi evraklar gerekir?

  • Kabul mektubu,
  • Diploma aslı ve çevirisi,
  • Diploma denklik belgesi,
  • Transkript aslı ve çevirisi,
  • Pasaport veya Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı
  • İkamet tezkeresi
  • 4 adet fotoğraf

 

*Öğrenci ikamet tezkeresi nedir ve ne işe yarar?

Öğrenci ikamet tezkeresi Türkiye’ye gelen uluslararası öğrencilere verilen oturma izin belgesidir. Türkiye’de uluslararası öğrencilerin yasal olarak kaldığını gösterir.

 

*İkamet tezkeresi nasıl alınır?

Üniversitemize kabul edilen uluslararası öğrenciler için ikamet tezkeresi başvuruları Uluslararası Ofis Daire Başkanlığımız aracılığıyla üniversitemizde gerçekleştirilir.

 

*Uluslararası öğrencilerin kayıt işlemleri için gereken evrakların orijinalleri yerine onaylı/onaysız fotokopileri geçerli olur mu?

Üniversitemize kayıt sürecinde tüm öğrencilerimizden evraklarının orijinalleri talep edilmektedir.

 

DİSİPLİN İŞLEMLERİ

*Disiplin ile ilgili işlemler nasıl yürütülüyor?

Disiplin işlemleri Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yürütülmektedir.

 

*Ne gibi hallerde disiplin soruşturması yapılır?

Disiplin soruşturması, öğrencilerin Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğindeki Disiplin Cezaları ve Suçları başlığı altında belirtilen suçları işlemeleri halinde yapılmaktadır.

 

*Verilen disiplin suçuna itiraz hakkımız var mı?

Disiplin amirleri ve kurullarınca verilen disiplin cezalarına karşı on beş gün içinde üniversite yönetim kuruluna itiraz edilebilir.

 

*Disiplin soruşturmasını kim yapar?

Disiplin soruşturması, her birimin soruşturma yaptırmaya yetkili amirleri (Rektör, Dekan, Müdür) tarafından bizzat yapılabileceği gibi, soruşturmacı veya soruşturmacılar tayin etmek suretiyle de yapılabilir.

 

*Disiplin soruşturmasının sonucu öğrencinin kendisinden başka kimlere bildirilir?

Disiplin soruşturması sonunda verilen disiplin cezası, soruşturma açmaya yetkili amir tarafından; hakkında disiplin soruşturması yapılan öğrenciye, öğrenciye burs veya kredi veren kuruluşa ve yükseköğretim kurumuna, üniversiteden çıkarma cezası verildiği takdirde, yukarıdakilere ilaveten bütün yükseköğretim kurumlarına, Yükseköğretim Kuruluna, ÖSYM’ye, emniyet makamlarına ve ilgili askerlik şubelerine bildirilir.

 

LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLER

*Lisansüstü programa kayıt olmak için hangi belgelere ihtiyaç vardır?

  1. Lisans / yüksek lisans diploma ya da geçici mezuniyet belgesinin aslı
  2. Lisans / yüksek lisans transkriptinin aslı
  3. ALES sonuç belgesi (tezsiz programlar hariç)
  4. İngilizce sınav sonuç belgesi (TOEFL, YDS, vb.)
  5. Nüfus cüzdanı aslı
  6. Son 6 ay içinde çekilmiş 4 adet vesikalık fotoğraf
  7. Diploma denklik belgesi (Yurtdışında bir kurumdan mezun olan TC vatandaşı öğrenciler için)
  8. Askerlik Durum Belgesi (Erkek adaylar için)

 

*Eksik evrakla kayıt yaptırabilir miyim?

Kayıt evraklarının eksik olması durumunda lisansüstü programlara kayıt işlemi tamamlanmamaktadır. Dolayısı ile kayıt işleminin tamamlanması için kayıt evraklarının eksiksiz teslim edilmesi gerekir.

 

*Yeni kayıt işlemlerini herkes kendisi yaptırmak zorunda mı?

Kayıt işlemleri için kayıt yaptıracak kişinin bizzat okula gelmesi gerekmektedir. Ancak noter onaylı vekâlet vereceğiniz bir yakınınız da kayıt işlemlerinizi yapabilir.

 

*Belirtilen tarihlerde kayıt işlemimi gerçekleştiremedim? Ne yapabilirim?

Kayıtlar akademik takvimde belirtilen günlerde yapılır. Ancak mazeretleri nedeniyle buna uymayan veya uyamayacak olan adaylar dilekçe ile Enstitüye başvuruda bulunur. Mazeretleri geçerli görülenlere; derslere devam edemedikleri günlerde izinli sayılmak koşuluyla ilgili dönemin ders ekleme-bırakma süresinin bitimine kadar geç kayıt izni verilebilir.

 

*Askerlik tecil işlemleri okul tarafından yapılıyor mu? 

Askerlik sevk tehir işlemleri 1111 Sayılı Askerlik Kanununa https://www.asal.msb.gov.tr göre yapılır. Lisans Programında okuyan öğrencilerin askerlik tecili 29 yaşına kadar yapılmaktadır. 30 ve üzeri yaşta olan öğrenciler için askerlik tecil işlemi yapılmaz. Mezuniyet, kendi isteği ile kayıt sildirme, başarısızlık nedeniyle ilişik kesilme nedenleri ile öğrenciliğin sona ermesi durumunda, sevk tehiri iptal edilir. İkinci Üniversite okuyan öğrenciler ve özel öğrencilerin sevk tehir işlemi yapılmaz.

*Lisansüstü derslerde devam zorunluluğu var mı?

Dersler, uygulamalar, seminerler, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları gibi çalışmalara katılım zorunludur. Derse devam ilgili öğretim elemanınca kayıt altına alınır. Derslerin ve dönem içi çalışmaların %30’una, geçerli mazereti olmadan katılmayan öğrenci IA notu ile başarısız sayılır.

 

*Lisansüstü programlarda her dönem kayıt yenilemek zorunda mıyım?

Öğrenci her dönem başında akademik takvimde ilan edilen tarihlerde ders kaydını yaparak dönem kaydını yenilemek zorundadır. Öğrencinin izinsiz veya geçerli mazereti olmaksızın kayıt yaptırmadığı yarıyıl 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesinde tanımlanan azami süre içinde değerlendirilir.

 

*Lisansüstü programların ders planları ve içeriklerine nereden ulaşabilirim?

Ders planları her Enstitünün web sitesinde Ders Planları bölümü altında yayınlanmaktadır.

 

*Bir dersimin harf notuna itiraz edebilir miyim?

Sınav veya harf notunda maddi hata olduğunu düşünen öğrenci, sonuçların ilan edildiği tarihi izleyen üç iş günü içerisinde dersin öğretim elemanına itiraz için başvurabilir. İtiraz, ilgili öğretim elemanı tarafından üç iş günü içerisinde sonuçlandırılır. Öğretim elemanının kararına da itiraz etmek isteyen öğrenci, takip eden beş iş günü içerisinde itiraz dilekçesini Enstitü müdürlüğüne iletebilir. Başvuru, Enstitü müdürlüğü gözetiminde yedi iş günü içerisinde sonuçlandırılır ve ilgililere yazılı olarak bildirilir.

 

*Hangi durumlarda dersi tekrar edebilirim?  

Öğrenciler IA, F veya U notu aldıkları zorunlu ve seçmeli dersleri tekrarlamak veya seçmeli derslerin yerine geçecek aynı seçmeli ders grubundan bir başka dersi almak zorundadır. Ayrıca Öğrenciler (B), (B-), (C+) almış oldukları dersleri de tekrarlayabilir. Yeni dersten alınan not, saydırılmak istenilen notun yerine geçer ve ortalamaya sadece yeni not katılır. Ancak önceki dersler ve notlar öğrencinin transkriptinde aldığı notun yanında (R) ibaresi ile gösterilir.

 

*Lisansüstü öğrenciler dersten çekilebilir mi?

Öğrenciler kayıtlı oldukları bir veya daha fazla dersten akademik takvimde belirtilen dersten çekilme süresi içerisinde akademik danışmanın onayı ile çekilebilirler. Bir öğrenci kayıtlı olduğu program süresince en çok 3 dersten çekilebilir.

 

*Lisansüstü Programlarında yatay geçiş var mı?

Üniversitedeki veya başka bir yükseköğretim kurumundaki bir lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlayan başarılı öğrenci, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde Üniversitenin lisansüstü programlarına yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir.

 

*Yatay Geçiş sonrasında kredi transferi nasıl yapılır?

Değerlendirme jürisi; farklı üniversiteden gelen öğrencinin kredisi transfer edilecek derslerini ve programı tamamlamak için nasıl bir yol izleyeceğine ilişkin intibak raporu hazırlar. Öğrencilere daha önce almış oldukları ve denklikleri EYK kararıyla kabul edilerek kredi transferi yapılan derslerde Üniversitedeki eşdeğer not verilir.

 

*Lisansüstü Programlarda Bilimsel Hazırlık Programı var mı?

Lisans derecesinden farklı bir alandaki lisansüstü programına başvuran aday bir bilimsel hazırlık programını tamamlamak şartıyla kabul edilebilir. Bu program dönem izinleri dışında iki yarıyılı geçemez ve yaz öğretimini kapsamaz. Bilimsel hazırlık programında geçirilen süre bu Yönetmelikte belirtilen lisansüstü programı sürelerine dâhil edilmez.

 

MEZUNİYET

*Mezuniyet işlemleri nasıl yapılır, işlemleri başlatmak için ne yapmalıyım?

Her dönem sonunda, mezun olabilecek durumdaki öğrenciler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından belirlenerek ilgili fakülte/enstitülere bildirilir. Fakülte/Enstitü Yönetim Kurullarında durumları değerlendirilen ve mezun olmasına karar verilen öğrenciler için alınan mezuniyet kararları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na iletilir. Mezun edilecek öğrencilerin işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır ve diploma işlemleri başlatılır. Bu sırada mezun adayları üniversite ile ilişik kesme işlemlerini tamamlamakla yükümlüdür. İlişik kesme işlemleri ilişik kesme formu üzerinden ilgili birimlerden onayların tamamlanması ile gerçekleştirilir. Gerekli onayların tamamlanabilmesi için üniversiteye karşı tüm yükümlülüklerin yerine getirilmiş olması gerekir. Aksi halde üniversite ile ilişkisi kesilemeyen öğrenci mezun edilemez. Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrenciye bir defaya mahsus olmak üzere geçici mezuniyet belgesi verilir. Mezun olan tüm öğrencilere, diploma ile birlikte diploma eki de verilir.

 

Nasıl mezun olurum?

 *Lisans Programlarında;

  • Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan, GNO’su en az 2,00 olan, varsa staj, bitirme projesi gibi yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanır.
  • Kayıtlı olduğu lisans programını tamamlayamayan, ancak 4 üncü yarıyıl sonuna kadar ders programında bulunan tüm dersleri az 2,00 GNO ile başarmış olan öğrenciye istemesi durumunda ilgili yönetim kurulu kararıyla ön lisans diploması verilir. Ayrıntılı bilgi için lütfen Lisans Yönetmeliği Madde 30’u inceleyiniz.

*Tezli Yüksek Lisans Programlarında;

Kayıtlı olunan program çerçevesinde alınması gereken yüksek lisans derslerinin en az 3,00 GNO ile ve Tezini başarıyla tamamlayan öğrenciler, otuz gün içerisinde enstitünün belirlediği diğer mezuniyet yükümlülüklerini de yerine getirmesi halinde Yüksek Lisans Diploması almaya hak kazanır. Ayrıntılı bilgi için lütfen Lisansüstü Yönetmeliği Madde 28 ve 33’ü inceleyiniz.

*Tezsiz Yüksek Lisans Programlarında;

Kayıtlı olunan program çerçevesinde alınması gereken yüksek lisans derslerinin en az 2,50 GNO ile ve Bitirme Projesini başarıyla tamamlayan öğrenciler, otuz gün içerisinde enstitünün belirlediği diğer mezuniyet yükümlülüklerini de yerine getirmesi halinde Mezuniyete hak kazanır. Ayrıntılı bilgi için lütfen Lisansüstü Yönetmeliği Madde 32 ve 33’ü  inceleyiniz.

*Doktora Programlarında;

Kayıtlı olunan program çerçevesinde alınması gereken doktora derslerinden en az 3.00 genel not ortalamasına sahip olan ayrıca yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez sınavını başarıyla tamamlayan öğrenci mezuniyete hak kazanır. Ayrıntılı bilgi için lütfen Lisansüstü Yönetmeliği Madde 41 ve 42’yi inceleyiniz.

*Mezun olabilmek için hangi dersleri almam gerektiğini nereden görebilirim?

Kayıtlı olduğunuz programın mezuniyet yükümlülüklerini görebilmek için ders planlarını inceleyebilirsiniz. Ayrıca almış olduğunuz derslerin mezuniyet yükümlülüklerini ne ölçüde karşıladığını öğrenmek için akademik danışmanınız ile görüşebilirsiniz.

 

*Diplomamı ne zaman alabilirim?

Mezuniyete hak kazanan öğrencilerin diplomalarını alabilmeleri için Üniversiteye herhangi bir borçlarının olmaması gerekir.

Doktora programlarında öğrenciler tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içerisinde tezlerinin biçim yönünden tez/proje yazım kılavuzuna uygun hallerinin ciltli en az üç nüshasını ve elektronik kopyasını Enstitüye teslim ettiği taktirde doktora diploması almaya hak kazanır. EYK, başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Öğrenci bu koşulları yerine getirinceye kadar öğrenci diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde programdan ilişiği kesilir.

Kayıtlı olduğu programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin diplomaları, gerekli çalışmaların tamamlandığı akademik yılın sonunda verilir. Diploma hazırlanıncaya kadar, öğrencilere Geçici Mezuniyet Belgesi verilir.

 

DİĞER

 *KYK’ya burs/kredi başvurusunda bulunmak istiyorum. Başvuru süreçlerini üniversiteden takip edebilir miyim?

KYK, burs/kredi başvurularını bireysel olarak web sitesi üzerinden almaktadır. Başvurunun olduğu gibi sürecin de KYK’dan takip edilmesi gerekmektedir.