Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Lisansüstü Kayıt Rehberi

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
2024 – 2025 AKADEMİK YILI GÜZ YARIYILI
KAYIT İŞLEMLERİ

Değerlendirme sonuçlarına göre Üniversitemiz lisansüstü programlarına kabul edilen öğrencilerin kayıtlarını bizzat İbn Haldun Üniversitesi Başakşehir Yerleşkesinde tamamlamaları gerekmektedir.

Üniversitemiz 2024-2025 Akademik yılı Güz döneminde de yüz yüze eğitime devam edecek olup bazı dersler uzaktan yürütülecektir.

Üniversitemizdeki işleyişe ilişkin önemli tarihler için akademik takvimi inceleyiniz.

Önemli Duyuru

Güz Erken Başvuru dönemi kayıtları 15–19 Nisan 2024 tarihleri arasında alınacaktır.

Öğrencilerimizin kayda gelirken gereken evraklarını eksiksiz olarak hazırlayıp getirmeleri kayıt işlemlerinin sorunsuz ve hızlı bir şekilde tamamlanması açısından büyük önem taşımaktadır.

Kayıt için Gerekli Belgeler

  1. Lisans/Yüksek Lisans diploması ya da geçici mezuniyet belgesinin aslı ve kopyası (Yüksek lisans ve lisans derecesi ile doktora kayıtları için lisans diploması, yüksek lisans derecesi ile doktora kayıtları için yüksek lisans diploması)*
  2. Lisans/Yüksek Lisans not döküm belgesinin aslı ve kopyası (Yüksek lisans ve lisans derecesi ile doktora kayıtları için lisans not döküm belgesi, yüksek lisans derecesi ile doktora kayıtları için yüksek lisans not döküm belgesi)*
  3. Doğrulama kodu bulunan ALES sonuç belgesi (Tezsiz yüksek lisans programları için gerekli değildir.)
  4. Yabancı dil yeterlilik belgesi (Öğrencilerin dil düzeylerinin yeterli olup olmadığı, YDYS ile veya YÖK ve Senato tarafından kabul edilen uluslararası/ulusal dil sınavlarından birinden belirlenen düzeyde başarılı olduklarını belgelemeleri suretiyle tespit edilir.)
  5. Kimlik (Nüfus cüzdanı veya pasaport) aslı ve kopyası
  6. Güncel tarihli ikamet tezkeresi (Yalnızca uluslararası öğrenciler için)
  7. Öğrenim vizesi (Yalnızca uluslararası öğrenciler için)
  8. Son 6 ay içinde çekilmiş 4 adet vesikalık fotoğraf (Fotoğrafların arkasına isim ve soy isim yazılmalıdır.)
  9. Yurtdışında bir kurumdan mezun olan T.C. vatandaşı adaylar için diploma tanınırlık belgesi aslı ve kopyası
  10. Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgesi*

*E-devletten alınan Belgeleri geçerlidir.

Kayıtların tamamlanmasına istinaden öğrencilerimizin adına e-posta hesabı oluşturulacaktır. Üniversiteye ait tüm duyuru ve bilgilendirmeler bu adrese yapılacağından e-posta hesaplarının sürekli olarak takip edilmesi büyük önem arz etmektedir.

Adaylarımız kayıt süreçleri ile ilgili olarak kayit@ihu.edu.tr adresine e-posta göndererek bilgi alabilirler.

Öğrencilerimiz belge taleplerini kayıt süreçleri tamamlandıktan sonra OBS aracılığıyla Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletebilirler.

Yabancı Dil Yeterlilik ve Çok Dilli Eğitim

Eğitimde çok dillilik politikasını benimseyen Üniversitemizde, çok dilliliğin mezuniyet koşulu olduğu yüksek lisans ve/veya doktora programlarında öğrencilerimizin İngilizce, Türkçe ve Arapça (ya da program tarafından öngörülen başka bir dil) dillerine belirli bir seviyede hâkim olmaları gerekmektedir.

Öğrenciler dil yeterliliğine ilişkin kabul şartlarını, Enstitü tarafından hazırlık şartlı kabul verilmesi halinde, program öncesinde hazırlık eğitimi alarak, mezuniyet şartlarını ise program süresince alacakları dil derslerinde başarılı olarak karşılayabileceklerdir. Bu dillerde kabul ya da mezuniyet şartı olarak istenen seviyede dil yeterliliğine sahip olduğunu üniversite tarafından kabul edilen yabancı dil sınavları ile belgeleyen öğrenciler de yükümlülüklerini yerine getirmiş olurlar. Üniversitemiz tarafından kabul edilen yabancı dil sınavları, İngilizce için TOEFL, YDS, YÖKDİL ve PTE; Arapça için ise YDS ve YÖKDİL olup bu sınavlara ait bir sonucu bulunmayan öğrenciler üniversitemizin düzenlediği dil yeterlilik sınavlarına da katılabilirler.

Barınma İmkanları

Üniversitemizin yurtları hakkında detaylı bilgi almak isteyen öğrencilerimiz yurt@ihu.edu.tr adresine e-posta göndererek iletişime geçebilirler. Yurtlar ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

Önemli Bilgiler

  • Kayıt işlemleri şahsen gerçekleştirilecek olup posta yolu ile kayıt alınmamaktadır.
  • Kayıt evraklarının Türkçe veya İngilizce dillerinde olmalıdır, diğer dillerde hazırlanmış olan evraklar, noter onaylı çevirileri ile birlikte ibraz edilmelidir.
  • Belge teslimi esnasında belgelerin asılları kontrol edildikten sonra iade edilecek olup kopyaları teslim alınacaktır.
  • Eksik ya da tahrif edilmiş belge ile kayıt işlemi tamamlanamamaktadır.
  • Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılır.
  • Kayıt döneminde mazeretleri sebebiyle kayıt yaptıramayan adayların enstitüleri ile iletişime geçmeleri gerekir.
  • Nakdi burs almaya hak kazanan öğrencilerin Kuveyt Türk Katılım Bankasında hesaplarının olması gerekmektedir.
  • Erkek öğrencilerimizin askerlik tecil işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümleri çerçevesinde yürütülecektir.
  • Öğrenci kimlik kartları hazırlandığında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından e- posta yolu ile bilgilendirme yapılacaktır.

Ulaşım

Öğrencilerimiz İbn Haldun Üniversitesi otobüs durağına aşağıda yer alan hatları kullanarak ulaşım sağlayabilirler.

78B Fenertepe Peronlar – Yenibosna Metro İstasyonu

78C Fenertepe Peronlar – Yunus Emre Mahallesi

78E Fenertepe Peronlar – Kiptaş Kayabaşı

78F Fenertepe Peronlar – Metrokent

78G Fenertepe Peronlar – Güvercintepe

78H Fenertepe Peronlar – Eminönü

78Ş Fenertepe Peronlar – Şahintepesi

78ZB Fenertepe Peronlar – Zeytinburnu Metro İstasyonu

146BA Fenertepe Peronlar – Avcılar

146F Fenertepe Peronlar – Bahçeşehir

146K Fenertepe Peronlar – Birlik Mahallesi

MK31 Fenertepe Peronlar – Kanuni Sultan Süleyman

Ödeme İşlemleri

Öğrencilerimiz üniversiteye kayıt işlemlerinin tamamlanması için evrak teslim sürecinden sonra Ziraat Bankası ya da Kuveyt Türk Katılım Bankası aracılığıyla ödeme işlemlerini gerçekleştirebilirler:

  • Ziraat Bankası aracılığıyla nakit ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından temin edecekleri öğrenci numaraları ile birlikte banka şubelerini ziyaret edebilir ya da Ziraat Bankası mobil uygulamasını kullanabilirler.
  • Kredi kartı ile ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz ise https://ziraatpos.ihu.edu.tr adresini ziyaret ederek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından temin ettikleri öğrenci numaraları ile birlikte ödeme işlemlerini tamamlayabilirler.*
  • Kuveyt Türk Katılım Bankası Okul Taksit Sistemi (OTS) ile ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından temin edecekleri öğrenci numaraları ile birlikte banka şubelerini ziyaret edip vade farksız taksitli olarak işlemlerini gerçekleştirebilirler.**

* Kredi Kartı ile taksitli ödeme seçeneği sadece Ziraat Bankası Combo Kart sahipleri içindir. Diğer bankalara ait kredi kartları için taksit seçeneği bulunmamaktadır.

** Kuveyt Türk Katılım Bankası Okul Taksit Sistemi’ni kullanacak kişinin (öğrencinin kendisi veya velisi) nüfus cüzdanı ve gelir belgesini bankaya ibraz etmesi gerekmektedir.

Gelir Belgeleri:

  • Ücretli Çalışan (SGK’lı) ise; Son aya ait maaş bordrosu,
  • Emekli ise; Emekli olduğunu gösterir belge, (E-Devlet üzerinden alınabilir.)
  • Vergi mükellefi ise; Vergi levhası ile son döneme ait mali tablolar.

Yapılacak işlemler ile ilgili ayrıntılı bilgi talep edilmesi durumunda İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ile idarivemaliisler@ihu.edu.tr e-posta adresi aracılığıyla iletişime geçilebilir.

Bilişim Hizmetler

Kaydolan bütün öğrencilerimize Üniversitemiz tarafından e-posta hesabı tanımlanmaktadır. Oluşturulmuş olan hesap bilgileri ile e-posta erişiminin dışında, kablosuz ağa ve öğrencilik ile ilgili bütün platformlara (öğrenci bilgi sistemi, kütüphane veri tabanları vb.) erişim sağlanabilir. E-posta hesabının kullanıcı adı ve parolası ile üniversitede kullanılan diğer bütün platformların kullanıcı adı ve parolası aynıdır.

Üniversitemiz e-posta servisini Gmail üzerinden vermektedir. Öğrencilerimiz e-postalarına tıklayınız.

E-posta hesapları isim.soyisim@stu.ihu.edu.tr formatında tanımlanacaktır. Bu e-posta hesaplarının ilk şifreleri T.C. kimlik numarası olup geçicidir. Hesapların aktif edilmesi için parolaların https://pass.ihu.edu.tr/ adresi aracılığıyla değiştirilmesi gerekmektedir.

Parola değişikliği yapıldıktan sonra e-posta servisi gibi erişimler otomatik olarak açılacaktır. Değiştirilen parola aynı zamanda kullanıcı adı ve parola ile erişim yapılan diğer platformlarda da geçerli olacaktır.

Birden fazla ismi olan öğrencilerimizin isim tercihini kayıt esnasında bildirmeleri gerekmektedir.

Örnek adres:

Adı ve Soyadı : Mehmet YILMAZ
E-posta adresi :  mehmet.yilmaz@stu.ihu.edu.tr
Kullanıcı adı: mehmet.yilmaz
Parolası: T.C. Kimlik Numarası

Üniversitemiz birimlerine taleplerini iletmek isteyen öğrencilerimiz kayıt süreçleri tamamlandıktan sonra Destek Talep Sistemi aracılığı ile işlemlerini gerçekleştirebilirler.

Öğrenci İşleri ile ilgili süreçlerinize ilişkin detaylı bilgiye Sıkça Sorulan Sorular alanından ulaşabilirsiniz.